ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تجاری‌سازی تولیدات پژوهشی مورد حمایت مسوولان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مسوولان و صنایع مختلف برای تجاری سازی تولیدات حاصل از پژوهش‌های علمی حمایت کنند.

بازخبر/حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز یکشنبه به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پژوهشگران و فناوران از نبود حمایت‌های لازم برای تجاری‌سازی محصول پس از تولید اولیه گلایه دارند، برای حل این مساله مسوولان و صنایع مختلف فعال در هرمزگان پای کار بیایند.

وی ادامه داد: تقاضا داریم این نهادها و صنایع برای حل مساله خود ابتدا به جوانان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی درون هرمزگان مراجعه کنند و تا جایی که این‌ها قادر به حل مساله هستند به جای دیگری مراجعه نداشته باشند و از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم کمیته‌ای در درون هرمزگان برای مشکل‌های پژوهشگران و فناوران تشکیل شود و این موضوع را پیگیری کند، ما هم موضوع را دنبال می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: نمایشگاه هفته پژوهش مشوقی برای جوانان و کسانی است که از آن بازدید می‌کنند، بدین ترتیب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ادامه داد: این به پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و پیشرفت هرمزگان کمک می‌کند، همچنین از دانشگاه‌ها می‌خواهم از مقاله محوری به سمت حل مساله بروند.

وی اضافه کرد: بسیاری از دستاوردهایی که در نمایشگاه هفته پژوهش در معرض دید قرار گرفته در راستای حل مساله‌ بوده است و متنها مساله تجاری‌سازی بعد از تولید اولیه باید مد نظر باشد.

پژوهشگران و فناوران، حمایت می‌شوند

احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پژوهشگران و فناوران از روش‌ها و راه‌های مختلف توسط استانداری هرمزگان برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها و تأمین هزینه‌های پژوهشی حمایت می‌شوند.

وی اظهار داشت:‌ شرکت‌ها و صنایع مستقر و فعال در این استان به طور حتم از نمایشگاه پژوهش دیدن کنند و زمینه برای عقد قرارداد بین پژوهشگران و فناوران و مراکز صنعتی فراهم شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند زمینه را برای ارتقای جایگاه پژوهش در هرمزگان فراهم‌تر ساخته و مسایل بیشتری از این استان را برطرف سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان اضافه کرد: کارهای پژوهشی قوی و خوبی در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته که هر کدام آن‌ها می‌تواند مسئله‌ای را حل کرده و پاسخگوی نیازی باشد.

«دستاوردهای پژوهشی نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی و دانشجویان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، این نمایشگاه که فعالیت خود را در مجتمع بصیرت دانشگاه هرمزگان آغاز کرده است تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند»

تروج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح هرمزگان، تشویق و ترغیب پژوهشگران به تولید بیشتر علم و فناوری، شناسایی و معرفی یافته‌های پژوهشی، زمینه‌سازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری در زمینه‌های مختلف، برقراری ارتباط سازنده بین پژوهشگران و فناوران عنوان شده است.

هدف؛ تولید دانش‌بنیان است

سرپرست امور پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان نیز در حاشیه آیین آغاز بکار این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: ارتباط بین پژوهشگران و خریداران دستاوردها بسیار حائز اهمیت بوده و به همین دلیل تلاش داریم فضایی تعاملی بین اقشار مختلف با دانشگاه و پژوهشگران و اعضای هیات علمی ایجاد شود.

سید محمد حسینی تأکید کرد: شناسایی استعدادها و دانش آموزان مناطق دورافتاده هرمزگان و محروم در دستور کار بوده تا از آنان حمایت کرده و تجهیزات در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند مسیر خود را با انگیزه و قدرت ادامه دهند.

وی ادامه داد: ایجاد حساسیت برای پیشرفت کشور و تولید محصول‌های دانش بنیان و برطرف کردن نیازها را هم مد نظر داریم تا خود پاسخگوی نیازها بوده و دست به سمت کسی دراز نکنیم.

سرپرست امور پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان گفت: از طرفی هم برخی فناوران که قطعه‌های کاربردی و پیشرفته ساخته‌اند از حضور در این نمایشگاه استقبال نکردند و نسبت به این نمایشگاه دلگرم نیستند.

حسینی بیان کرد: شاید علت آن باشد که آنگونه که باید مورد حمایت قرار نگرفته‌اند و مقداری منزوی شده‌اند، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های این استان قطعه بسیار پیشرفته‌ای ساخته که برای آن مشتری خارجی دارد.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس ستاد ملی «هفته پژوهش و فناوری» روز (دوشنبه) هفتم آذرماه در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۱ با اشاره به برنامه های استانی و ملی این هفته اظهار داشت: هفته استانی پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۷ و هفته ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه برگزار می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *