چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

ادعای مایکروسافت: روسیه می تواند حملات هکری را به متحدان اروپایی اوکراین گسترش دهد

تارنمای پولیتیکو نوشت: شرکت مایکروسافت هشدار داده روسیه می تواند حملات هکری را به همسایگان اروپایی اوکراین گسترش دهد که هدف آن اختلال در زنجیره تامین غذا و کمک های انسانی و تضعیف حمایت اروپا از کی یف است.

بازخبر/پولیتیکو به نقل از هشدار مایکروسافت گزارش داده دولت روسیه با خروج نیروهایش از مناطقی از اوکراین که قبلا تصرف شده بودند، در حال هماهنگ کردن حملات سایبری به زیرساختارهای کلیدی اوکراین با موشک ها و دیگر حملات فیزیکی است.

این گزارش بعد از نزدیک به ۱۰ ماه از جنگ اوکراین منتشر می شود که در آن روسیه سیستم های ماهواره ای، شرکت های انرژی و سایر زیرساخت های حیاتی اوکراین را هک کرده است. این حملات نگرانی های بین المللی درباره چگونگی استفاده بعدی مسکو از قابلیت های سایبری پیشرفته خود را برانگیخته است.

نوامبر گذشته، شرکت مایکروسافت، مدعی شد روسیه مسئول حملات ماه اکتبر به شرکت‌های زیرساختی در اوکراین و لهستان با هدف حمله به شرکت‌های درگیر در ارائه کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین است. اکنون، غول فناوری می‌گوید که این کمپین می‌تواند « حملات سایبری را به مرزهای خارج از مرزهای اوکراین گسترش دهد» و هدف آن حمله به «کشورها و شرکت‌هایی است که در زمستان امسال به زنجیره‌های تامین حیاتی کمک و تسلیحات را به اوکراین ارائه می‌کنند».

این گزارش ضمن ادعای ترویج مداوم اعتراضات اروپایی‌ها در مورد مسائلی مانند تورم توسط رسانه‌های تبلیغاتی روسیه عنوان کرد روسیه احتمالا استفاده از عملیات نفوذ خود را به منظور «کاهش حمایت از دفاع اوکراین» با بهره‌برداری از تنش‌ها در اروپا بر سر قیمت و کمبود انرژی گسترش خواهد داد. روسیه همچنین می‌تواند به دنبال برانگیختن خشم علیه مهاجران باشد زیرا تعداد بیشتری از مردم از اوکراین در بحبوحه قطع برق فرار می‌کنند.

مایکروسافت مدعی شده که شاهد حملات سایبری درست به بخش هایی بوده که به تازگی در تلافی پیشرفت های ارضی اوکراین تحت حملات موشکی مسکو قرار گرفتند.

به ادعای این شرکت حملات مخرب سایبری در ماه اکتبر و بعد از دو ماه نسبتا آرام با حملات بدافزارها افزایش یافت. این حملات شامل حملات از نوع «وایپر» بر بخش های انرژی، زیرساختارهای آب و حمل و نقل بوده است.

حملات سایبری از نوع وایپر شامل حذف داده های هدف نمی شود، این نوع از حملات بر خلاف حملات سایبری معمولی که بیشتر به دنبال نشت اطلاعات و سودجویی مالی است، ماهیت تخریبی داشته و شامل باج گیری نمی شود.

مایکروسافت مدعی شده که ۵۵ درصد از تقریبا ۵۰ شرکتی که روسیه از ماه فوریه با حملات سایبری هدف قرار داده شرکت های زیرساختی حیاتی هستند.

پولیتیکو نوشت: شرکت مایکروسافت در رهگیری این تهدیدها تنها نیست. ناتو نیز امیدوار است به دقت اوضاع در اوکراین را تحت نظر داشته باشد و متحدان ناتو نیز شاهد بوده اند که روسیه حملات فیزیکی را با حملات سایبری هماهنگ می کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *