ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

وقت پاسخگویی کی‌روش است/ تیم ملی نیازمند تغییرات اساسی است

کارشناس فوتبال گفت: با توجه به نتایج ضعیفی که برابر آمریکا و انگلیس گرفتیم و از جام جهانی حذف شدیم، سرمربی تیم ملی باید در خصوص اتفاقاتی که افتاده، پاسخگو باشد.

بازخبر/غلامرضا فتح آبادی در خصوص حذف تیم ملی از بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: متأسفانه در شبی که می‌توانستیم با یک تساوی به مرحله بعد صعود کنیم این اتفاق رخ نداد و در یک بازی نسبتاً ضعیف مقابل آمریکا باخت را پذیرا شدیم. دیداری که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود و شرایط ما نسبت به آمریکا از نظر روحی و روانی بهتر بود. آنها نیاز به سه امتیاز داشتند اما ما با یک امتیاز هم برای اولین بار در تاریخ فوتبالمان به مرحله دوم جام جهانی صعود می‌کردیم. اما این اتفاق رخ نداد و نتوانستیم از این موقعیت به دست آمده، استفاده کنیم.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که علت اصلی حذف تیم ملی از جام جهانی و نتایج ضعیفی که این تیم گرفت، اظهار داشت: به اعتقاد بنده، ترس عامل اصلی شکست و حذف ما شد. کارلوس کی روش برخلاف گذشته تیمش را با احتیاط وارد زمین می‌کرد و این محتاطانه بازی کردن باعث شد در دو دیدار شکست را پذیرا شویم. در دیدار اول مقابل انگلستان بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشتیم، ترسیدیم و نتوانستیم به دنبال آنچه که بودیم برسیم. البته در دقایق پایانی شرایط ما کمی بهتر شد ولی دیگر دیر بود چون گل‌های زیادی خورده بودیم و جبران شدنی نبود.

فتح آبادی گفت: مقابل ولز خوب بودیم. البته ولز هم برخلاف همیشه عملکرد قابل قبولی نداشت اما با پیروزی که در دقایق پایانی به دست آوردیم، توانستیم امیدوار به صعود باشیم. ولی در مقابل آمریکا با ترس وارد میدان شدیم و همین ترس عامل باخت ما برابر این تیم شد و از جام جهانی کنار رفتیم.

وی ادامه داد: اتفاقات زیادی دست به دست هم تا تیم ملی ما موفق نشود اما حالا وقت آن رسیده است که سرمربی تیم ملی در بازگشت به ایران در خصوص نتایج ضعیفی که مقابل آمریکا و انگلیس گرفته، پاسخگو باشد. البته او عملاً قراردادش تا پایان حضور در جام جهانی بوده ولی باید پاسخگوی مردم ایران و اهالی فوتبال باشد که چرا با نفراتی که خودش انتخاب کرد، نتوانست موفقیت زیادی در جام جهانی کسب کند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که سرمربی تیم ملی در طول دوران ۸ ساله حضورش در ایران در سه دوره جام جهانی و دو دوره ملت‌های آسیا، موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: کی روش مربی خوبی است اما همیشه در مراحل حساس احتیاط بلای جان او شده است. او نتوانسته در این سال‌ها عملکرد موفقی در تیم ملی داشته باشد. شاید بازیکنانی را به جهان و حتی فوتبال ما معرفی کرده اما در خصوص اینکه بتواند جامی را با ایران به دست آورد، موفق نبوده است. بنابراین اعتقاد دارم زمان حضور کی روش در ایران به پایان رسیده است و باید کادر فنی و بازیکنانی جدید به تیم ملی فراخوانده شوند. تیم ملی ما نیاز به تغییرات اساسی دارد. برخی بازیکنان شرایط سنی شأن به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند. بنابراین باید از همین فردا برای ملت‌های آسیا برنامه ریزی کرد تا بتوانیم این بار و بعد از گذشت سال‌ها در جام ملت‌های آسیا که یکی از بزرگترین تورنمنت‌های آسیایی است، موفق باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از رفتن احتمالی کی روش باید با مربی داخلی به توافق برسیم یا خارجی؟ تأکید کرد: این موضوع باید به بحث گذاشته شود. اگر قرار است مربی خارجی به ایران بیاید باید کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند تغییرات اساسی در فوتبال ما به وجود آورد. اگر هم به دنبال مربی داخلی هستیم باید کسی را پیدا کنیم که به علم روز فوتبال دنیا آشنا بوده و شرایط را در تیم ملی تغییر دهد.

فتح آبادی در پایان خاطرنشان کرد: از جام جهانی کنار رفتیم. اما فوتبال ما همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. تغییرات اساسی لازمه آینده‌ای موفق برای تیم ملی است. مسئولان فوتبال و ورزش کشور باید زمان را از دست ندهند. به دنبال انتخاب بهترین‌ها باشند. تغییرات اساسی را به وجود آورند تا در آینده شاهد موفقیت تیم ملی در عرصه‌های بین المللی باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *