ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مدیرعامل یکی از صنایع هرمزگان در ترکیب شورای عالی بورس

مخالفت جدی احسان دشتیانه با مسئله قیمت گذاری دستوری و سرکوب قیمتها در بورس کالا نوید بازار رقابت پذیری را می دهد که باید از مدت ها شاهدش می شدیم.

بازخبر/ تغییر در سیاست گذاریهای بازار سرمایه از مدتها پیش امری اجتناب ناپذیر بود. مسئله ای که شاهراهش از دل تصمیمات شورای عالی بورس به عنوان عالی ترین رکن بازار اوراق بهادار کشور می گذرد. یکی از مهمترین مسائل صنایع معدنی مربوط به بورس کالا و اتفاقاتی که طی یکسال گذشته فضای حاکم بر این بازار را دستخوش چالشهای پیچیده ای کرده می شود. سرکوب قیمتها و ابطال معاملات که عملاً فضای رقابتی را به فضای دستورالعملها تغییر داده بود سبب شد که جدا از مسائلی مانند تعرفه های گمرکی و نرخ انرژی هزینه سربار دیگری به شرکتهای فولادسازی تحمیل شود.

سال گذشته و در حالیکه سید موسی فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شده بودند در کنار خود رسول سعدی و علی امامی میبدی را به عنوان خبره های بورس کالا و انرژی می دیدند. حالا بعد از گذشت یکسال از تغییرات این شورا شاهد روی کارآمدن نفرات جدیدی هستیم که می تواند اثرات مهمی بر بازار سرمایه داشته باشد.

شورای عالی بورس در جدیدترین ترکیبش از علی سعیدی و سید موسی فیض فلاح شمس خداحافظی کرد و غلامرضا مصباحی مقدم و مسلم پیمانی جایگزین آنان شدند.

 احسان دشتیانه در شورای عالی بورس

حضور احسان دشتیانه به عنوان خبره بورس کالا در ترکیب شورای عالی بورس به جای رسول سعدی از دیگر تغییرات مهمی بود که اتفاق افتاد. مخالفت جدی احسان دشتیانه با مسئله قیمت گذاری دستوری و سرکوب قیمتها در بورس کالا نوید بازار رقابت پذیری را می دهد که باید از مدت ها شاهدش می شدیم.

ترکیب این شورا متشکل از این افرادست؛

  • وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورا)
  • رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار (سخنگو و دبیر شورا)
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • رئیس‌کل بانک مرکزی
  • رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
  • رئیس اتاق تعاون ایران
  • دادستان کل کشور یا معاون وی
  • یک نفر نماینده از طرف کانون‌ها (کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، کانون کارگزاران)
    سه نفر خبره مالی (از بخش خصوصی، با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران)
  • یک نفر خبره (از بخش خصوصی، به پیشنهاد وزیر ذی‌ربط و تصویب هیئت وزیران برای هر بورس کالایی)

طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (۱ آذر ۱۳۸۴)، شورای عالی بورس در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با هدف سامان‌دهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار و به منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون با ترکیب، وظایف و اختیارات مقرر در آن قانون تشکیل شده‌ است.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *