اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
احمد كناري نژاد عضو شوراي اسلامي شهر بندرعباس

تصویب طرح راه‌اندازی بازارچه‌های محلی با تاکید بر ساماندهی دستفروشان

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از تصویب طرح پیشنهادی این کمیسیون به منظور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای و ساماندهی دستفروشان در این شورا خبر داد.

بازخبر/احمد کناری‌نژاد در حاشیه پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار بررسی و تصویب طرح «راه‌اندازی بازارچه‌های دستفروشی با تاکید بر ساماندهی دستفروشان» برگزار شد، اظهار کرد: دستفروشی به عنوان یکی از مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی مردم بندرعباس از سال‌های دور تاکنون شناخته شده و این امر راهکاری برای امرار و معاش مردم این دیار دارای پیشینه‌ای طولانی است.
وی با اشاره به اینکه ماهیت بندری بودن شهر بندرعباس به عنوان مرکز یک استان دریامحور، ساحلی و گردشگرپذیر ایجاب کرده که دستفروشی رونق قابل توجهی در این شهر داشته باشد، افزود: به هیچ وجه نمی‌توان دستفروشی را نادیده گرفت یا با آن مقابله قهری کرد.چرا که جمعیت قابل توجهی در شهر بندرعباس مشغول به فعالیت در این حوزه بوده و اقتصادی خانواده‌ها به آن وابسته است.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات‌شهری به دنبال راهکاری موثر برای ساماندهی دستفروشان و تبدیل تهدیدی که بازاریان و بخشی از شهروندان نسبت به آن بدبین بودند، برآمدیم و نهایتا منجر به تصویب طرحی برای ساماندهی این بخش شدیم.
کناری‌نژاد ادامه داد: در همین راستا، بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، مشخص شد که می‌توان از ظرفیت موجود در این بخش به منظور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای نیز بهره‌مند شد و بر پایه همین امر، راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای و موضوعی نیز در طرح مصوب شده لحاظ گردیده‌ است.
وی توضیح داد: بر اساس آنچه در مصوبه شورای اسلامی شهر بر اساس طرح پیشنهادی کمیسیون تخصصی مربوطه آمده، شهرداری موظف به راه اندازی بازارچه‌های موضوعی مانند بازارچه هنر، صنایع  دستی، محصولات خانگی و غیره و همچنین بازارهای هفتگی مانند سه‌شنبه بازار و غیره و همچنین بازارچه‌های محله‌ای روزانه و شبانه است که اگر موارد تاکید شده در طرح به خوبی دنبال شود، علاوه بر ساماندهی دستفروشان، مشکل بخش عمده‌ای محلات در تامین یک سری از نیازها نیز، برطرف خواهد شد.
رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: بهره‌گیری از تجربیات مشابه شهرداری بندرعباس در سال‌های قبل و همچنین کسب اطلاع از تجربیات موفق سایر شهرها در تدوین این طرح مدنظر قرار گرفته که نتیجه قابل توجهی را به دنبال داشته است.
وی در ادامه نیز با اظهار اینکه طرح مورد نظر حاصل فعالیت میدانی، تجربیات قبلی، تجربیات سایر شهرها و مصاحبه از جامعه هدف تدوین شده است، بیان کرد: بر اساس این طرح، ضوابط مربوط به جانمایی بازارچه‌های محلی در اختیار شهرداری قرار گرفته و انتخاب محل استقرار این بازارچه‌ها بر عهده سازمان تخصصی مربوطه است.
این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: طرح« راه‌اندازی بازارچه‌های دستفروشی با تاکید بر ساماندهی دستفروشان» سومین طرح پیشنهادی و مصوب از سوی کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری است که برای اجرا در اختیار شهرداری بندرعباس قرار می‌گیرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *