اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

افتتاح تونل عظیم و ۱۱۵ ساله در دل آبشار نیاگارا برای گردشگران/ عکس

تونل عظیم موجود در زیر آبشار نیاگارا، که بازدیدکنندگان این منطقه توریستی بیش از ۱۰۰ سال از دیدن آن محروم بودند، افتتاح شد. آبشار نیاگارا یک منطقه توریستی محبوب با مناظر زیباست که در تمام جهان شناخته‌شده است؛ اکنون، مردم می‌توانند از طریق تونلی که ۱۱۵ سال قدمت دارد و برای بازدید عمومی آماده شده است، به تاریخچه‌ای منحصر به فرد از یک نیروگاه برق در این منطقه دست یابند و نگاهی اجمالی به دل زمین داشته باشند.

بازخبر/الهه جعفرزاده: این تونل ۶۷۰ متری (معادل ۲۲۰۰ فوت) که بیش از یک قرن پیش در کانادا ساخته شده بود، افتتاح شد تا یک پدیده‌ی مهندسی شگفت‌انگیز را به نمایش بگذارد. پارک نیاگارا در وبسایت خود نوشت که این تونل آبی صدساله که حدود ۶۰ متر زیر نیروگاه پارک نیاگارا قرار دارد، امروز به مکانی برای بازدید تبدیل شده است. این تونل با انحنای ملایمی که مانند یک قلعه ساخته شده است، از چهار لایه آجر و ۱۸ اینچ (حدود ۴۶ سانتی‌متر) بتن تشکیل و توسط سنگ‌های رسوبی محصور شده است.

یک آسانسور شیشه‌ای، بازدیدکنندگان را به تونل می‌برد

این تونل ۱۸۰ فوت (حدود ۵۵ متر) زیر نیروگاه است؛ تقریباً هشت متر ارتفاع و شش متر عرض دارد و یک جاذبه تاریخی و بی‌نظیر محسوب می‌شود. یک آسانسور شیشه‌ای بازدیدکنندگان را به سمت تونل می‌برد؛ جایی که افراد می‌توانند از فضای زیر نیروگاه عبور کنند و به یک منطقه تماشایی برسند تا مناظر زیبای آبشار نیاگارا را به چشم ببینند.

تاریخچه‌ی نیروگاه برق موجود در تونل

این نیروگاه، که در سال ۱۹۰۵ در سمت کاناداییِ رودخانه نیاگارا ساخته شده، دارای عرشه‌های مخفی است و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا تاریخچه‌ی فعالیت صدساله‌ی کارگران را بررسی کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این نیروگاه از سال ۱۹۰۵ تا ۲۰۰۶ فعال بود و آب را از آبشار عظیم نیاگارا برای راه‌اندازی ژنراتورهای غول‌پیکری هدایت می‌نمود که برق صنعتی مناطق را تأمین می‌کردند. این تنها نیروگاه برق آبی دست‌نخورده در عصر خود است که در جهان باقی مانده است.

طبق گفته مسئولان، این تونل عظیم در سال ۱۹۰۱ تنها با استفاده از دینامیت‌های اولیه، فانوس، کلنگ و بیل حفر شد.

بازدید از نیروگاه و تونل حدود دو ساعت طول می‌کشد و گردشگران می‌توانند حین پیاده‌روی روی یک سکو، آبشار نیاگارا را تماشا کنند.

سفر به آبشار نیاگارا از جهات بسیاری هیجان‌انگیز و انرژی‌زا است؛ این مکان به نوعی زیبایی فطری طبیعت در اختیار دیدگان شما قرار می‌دهد و می‌تواند شما را به فکر وادارد که در مورد منابع طبیعی و نقش آن‌ها در شکل‌گیری و پیشرفت زندگی مدرن، بیندیشید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *