ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

طارمی «خاویار ایرانی» و «مار خوش خط و خال»/آرزوی ستاره ایرانی فاش شد

سرمربی سابق ستاره ایرانی به تمجید از او پیش از دیدار با اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا پرداخت.

بازخبر/تیم فوتبال پورتو امشب از ساعت 21:15 در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اتلتیکو می رود.

در همین رابطه نشریه «مارکا» مادرید در گزارشی به تمجید از مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو پرداخت. این رسانه تیتر خود را این طور زد، طارمی خاویار ایرانی پورتو: صورت فرشته دارد اما مثل مار نیش می زند.

نشریه مادریدی نوشت: مهدی طارمی می‌خواهد از اتلتیکو انتقام بگیرد. فصل گذشته او دید که چگونه VAR، یک گل را در متروپولیتانو باطل کرد و او با حذف شدن پورتو تا الان زندگی کرد. فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا خیلی بهتر پیش نرفت. او در جریان دیدار رفت در مادرید به دلیل شبیه سازی پنالتی اخراج شد و پورتو 2-1 شکست خورد.

اما ایرانی عامل اصلی پیشرفت «اژدها» است. خاویار ایرانی، چهار گل و دو پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا – در مجموع 11 گل و 7 پاس گل در 16 بازی به ثمر رسانده – شاگردان سرجیو کونسیسائو را به مرحله یک هشتم نهایی رساند. او بعد از دو دبل متوالی به مصاف اتلتیکو می آید و امیدوار است که در برابر اتلتیکو این رکورد را تکرار کند تا با صدرنشینی گروه B رقابت ها را به پایان ببرد.

 کارلوس کاروال هال سرمربی سابق ستاره ایرانی در ریوآوه به MARCA گفت: طارمی بازیکن بسیار کاملی است. او بازی را خوب می‌خواند، پاس گل می‌دهد، کیفیت، تمام کنندگی و سرعت بالایی دارد. او یک مار است. او یک شکارچی است. طارمی بسیار سریع حرکت می کند. برای پورتو این انتقال تهاجمی بسیار مهم بود.

سرمربی سابق ستاره ایرانی ادامه داد: طارمی بازی را خوب می خواند. کیفیت وسرعت بالایی دارد. او فیزیک یک بازیکن قوی را دارد، اما خیلی سریع حرکت می کند.

شهادت مربی سابق اسپورتینگ سی پی، براگ وسوانسی بی اهمیت نیست. او کسی بود که طارمی را در سال 2019 از الغرافه (قطر) به ریو آوه آورد.

کاروال هال ادامه داد: او را می‌شناختم و به او ایمان زیادی داشتم، زیرا در زمان حضور کی روش در ایران بازی های طارمی را دنبال می‌کردم. به مدیر ورزشی آندره ویلاش بواش (با مربی اشتباه نشود) گفتم: این بازیکنی است که ما به آن نیاز داریم. یک و نیم ماه تلاش برای متقاعد کردن او جواب داد. طارمی می‌خواست به اروپا بیاید و قبلاً پیشنهادات دیگری از پرتغال دریافت کرده بود، اما اصرار ما  ثمر بخش بود.

سرمربی پرتغالی به تمجید از طارمی پرداخت و گفت: او همه شرایط را برای موفقیت در اروپا داشت. پتانسیل او، با تمام احترام، برتر از ریو آوه بود. او فقط نیاز به یک دوره کوچک انطباق در سطح بازی تیمی و انتقال دفاعی داشت و در هر دو جنبه، او کمی تکامل یافت. طارمی در نهایت تبدیل به بازیکن بزرگی شد.

وی درباره سازگاری سریع طارمی با لیگ پرتغال، گفت: طارمی خیلی خوب پاسخ اعتماد ما را داد. او فصلی باورنکردنی داشت، مهاجمی بود که بیشترین دوئل های دفاعی را برد و با 18 گل بهترین گلزن لیگ شد. از این رو علاقه پورتو، بنفیکا…”. اما راهی وجود نداشت: او به من گفت که آرزوی بازی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و من این را فهمیدم.

کارلوس کاروال هال بیش از هر چیز یک ویژگی طارمی را برجسته می‌کند: هوش او، او بسیار زیرک است. توانایی زیادی در تجزیه و تحلیل بازی دارد. اگر فضا وجود داشته باشد، مهدی همه جا وجود دارد. از طارمی بیش از هر چیز هوش او را برجسته می کنم: او بسیار حیله گر است. اگر فضا هست مهدی هست.

جای تعجب است که او در 30 سالگی پس از به ثمر رساندن 60 گل و ثبت 42 پاس گل در 112 بازی، یکی از پرفروش ترین بازیکنان پورتو نشده است.

کاروهال درباره اینکه چرا طارمی هنوز در پورتو است، گفت: فکر می‌کنم که طارمی ارزش کمی دارد. شاید به این دلیل است که او خیلی دیر به اروپا آمد، در 27 سالگی. اگر او در 22 سالگی به ریو آوه و در 24 سالگی به پورتو می آمد، اکنون در انگلیس، ایتالیا یا اسپانیا بازی می‌کرد.

با این حال، کارواهال انتقال بزرگ را برای طارمی در آینده را رد نمی‌کند. در فوتبال امروز هیچ گلزن بزرگی وجود ندارد. به همین دلیل من فکر می‌کنم که حتی اگر او 30 سال سن داشته باشد، می‌تواند به یک باشگاه بزرگ دیگر برود. من نمی‌دانم او چه چیزی را در سر دارد. با او صحبت نکردم، اما می‌دانم که در گذشته آرزوی بازی در انگلیس یا اسپانیا را داشت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *