ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مسکو: ارزش تجارت ایران و روسیه ۴۵ درصد افزایش یافت

گمرک روسیه امروز اعلام کرد که ارزش تجارت میان دو کشور ۴۵ درصد افزایش یافته است.

بازخبر/تارنمای خبرگزاری تاس امروز به نقل از جدیدترین آمار گمرک فدرال روسیه خبر داد که تهران و مسکو مشغول افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه بوده و ارزش تجارت طرفین در نیمه اول(بازه زمانی ۶ ماهه) سال ۲۰۲۲ با ۴۴.۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

طبق این آمار، تجارت میان ایران و روسیه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰(بازه زمانی یکساله) به میزان ۸۱.۴ درصد افزایش یافت و از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ۴ میلیارد دلار رسید.

به نوشته تاس، شانزدهمین نشست کمیسیون همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه امروز در گروزنی پایتخت جمهوری خودمختار چچن برگزار می شود. از جمله اهداف این نشست تحکیم توافق های گذشته و اعلام برنامه های جدید خواهد بود.

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه و جواد اوجی وزیر نفت ایران سرپرستان هیأت های شرکت کننده در این نشست خواهند بود.

تاس به نقل از یک منبع آگاه در دفتر نوواک نوشت: طرفین در مورد وضعیت کنونی و دورنمای همکاری میان دو کشور در بخش های گوناگون اقتصاد بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت: وزارت نفت به‌عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری بین تمامی وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند.

جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۰ آبان‌ماه) در آیین افتتاحیه شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه ضمن تشکر از دولت روسیه و برگزارکنندگان این نشست، اظهار کرد: این نشست در فضایی آکنده از دوستی و برادرانه بین دو ملت و تحت حمایت همه‌جانبه رؤسای جمهورمان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه دو همسایه بزرگ در منطقه هستند که اشتراکات گسترده‌ای در زمینه‌های جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند، تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت به عزم و اراده مقام‌های عالی دو کشور در ملاقات‌ها و مذاکره‌های سال‌های اخیر، مناسبات دو و چندجانبه در راستای تأمین منافع مشترک و کمک به تأمین ثبات، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از روندی رو به رشد برخوردار است که مطمئن هستم تداوم و تعمیق خواهد یافت.

وزیر نفت افزود: وزارت نفت به عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری بین تمامی وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند.

اوجی با بیان اینکه با توافق‌های رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه، تحکیم و توسعه مناسبات میان دو کشور جدی‌تر از قبل پیگیری شده است، تصریح کرد: سفر هیئت عالی‌رتبه روسیه به ریاست الکساندر نواک به تهران نشان از عزم جدی طرفین برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه دارد.

وی با تأکید بر اینکه بنده باور دارم که یک فرصت تاریخی برای توسعه روابط ایران و روسیه به‌وجود آمده است، گفت: همکاری ایران و روسیه نه‌تنها سبب رشد دو کشور خواهد شد، بلکه زمینه ترقی سایر کشورهای منطقه را نیز فراهم خواهد کرد.

فرصت تاریخی برای توسعه روابط ایران و روسیه

رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با بیان اینکه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه پیشبرد پروژه‌های مشترک اقتصادی بر مبنای منافع متقابل در دستور کار قرار دارد، افزود: نتایج تلاش‌های کارگروه‌ها حاکی از آن است که گام‌های محکمی برداشته شده و بنده مطمئنم اگر همه بیشتر تلاش کنیم، روند همکاری‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.

اوجی برقراری همکاری‌های بانکی گسترده برای ایجاد یک نظام پرداخت مناسب و قابل اتکا به‌منظور تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری، سوآپ حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز، نفت خام و فرآورده‌های نفتی و توسعه بازارهای صادراتی گاز ایران با مشارکت و سرمایه‌گذاری طرف روس در بخش‌های مختلف صنعت نفت ایران به خصوص توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی، پالایش نفت و توسعه میدان‌ها، فعال کردن کریدور شمال – جنوب به‌ویژه با تمرکز بر استفاده کامل از ظرفیت موجود و توسعه زیرساخت‌ها را از جمله محورهای کاری میان دو کشور دانست که باید فعال شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *