آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
برای اولین بار محقق شد

صرفه جویی 8 میلیارد ریالی در ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت پرشر در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت پرشر، برای اولین بار در این نیروگاه و با صرفه جویی 8 میلیارد ریالی، خبر داد.

بازخبر/داریوش محمودی عنوان کرد: باتوجه به وضعیت نامساعد لوله های کندانسور واحدها و همچنین افت شدید خلا ناشی از گرفتگی لوله ها که منجر به کاهش محسوس بار تولیدی می شود، شست و شوی لوله های کندانسور ، با دستگاه جت پرشر با فشار بالا در تعمیرات دوره ای واحدها انجام می شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در سال های گذشته نیروگاه بندعباس با اجاره دستگاه جت پرشر اقدام به جت لوله های این مبدل می کرد، که محتمل هزینه زیادی می شد، لذا اقدامات لازم جهت تعمیر دستگاه و ساخت قطعات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.

محمودی بیان اظهار داشت: این دستگاه محصول آلمان می باشد که در زمان تحریم های موجود و هزینه بسیار بالای خرید قطعات، به دلیل اشکاالات فنی به مدت 5 سال از مدار خارج بود، که با همت متخصصان این نیروگاه و باهدف صرفه جویی و کاهش هزینه، نسبت به ساخت و بازسازی قطعات آن، در داخل کشور اقدام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بیان کرد: با ساخت قطعاتی مانند پلانجر، پیستونها، یاتاقانها، سوپاپها و فنرهای با قطرهای مختلف در این دستگاه، بالغ بر 80 درصد صرفه جویی ریالی صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخش زیادی از قطعات موردنیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود مورد طراحی، ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

 

خبرنگار : سید محمد بنی هاشمی

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *