آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رئیس جمهور لبنان: حق خود را برای استخراج نفت و گاز به دست خواهیم آورد

رییس جمهوری لبنان تاکید کرد: ما حق خود در استخراج منابع نفت و گاز در آبهای ساحلی را بدست خواهیم آورد.

بازخبر/میشل عون رئیس جمهوری لبنان در گفت وگو با نشریه “الناشر” اظهار داشت: در سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت های اکتشافی خبر از کشف منابع نفت و گاز در حوزه گازی چهارم دادند ولی به بهانه اینکه ذخایر آن کم و فاقد توجیه تجاری برای استخراج است، عقب نشینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: علت هم این بود که نمی خواستند ما گاز استخراج کنیم، اما امروز در شرف پایان دادن به این پرونده به نفع لبنان در مدت کوتاهی هستیم، زیرا بدون هیچ گونه ارتباط مستقیمی با رژیم صهیونیستی و تنها با میانجیگری آمریکا، در حال دستیابی به حق خود برای استخراج منابع هستیم.

میشل عون در بخش دیگری از گفت وگوی خود با این نشریه درباره آخرین تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید لبنان گفت: به نظر می رسد هنوز کاربه نتیجه نرسیده و برخی همچنان مانور می دهند.

از ابتدای جولای، به دنبال ورود یک کشتی استخراج و ذخیره‌سازی اجاره شده توسط کابینه رژیم اسرائیل به نزدیکی میدان گازی کاریش، میانجیگری آمریکا در پرونده ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی شدت یافت.

این درحالی است که حزب‌الله لبنان به رژیم اسرائیل نسبت به هرگونه فعالیت در میدان «کاریش» پیش از دستیابی لبنان به تمام حق و حقوق خود در منطقه مورد مناقشه دریایی هشدار داده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *