ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

پیشروی گردباد مهیب ایان به سوی کارولینای آمریکا

گردباد و توفان ایان پس از درهم کوبیدن جنوب غربی ایالت فلوریدا، مرگ دستکم ۶ تن، به دام انداختن شهروندان در خانه های سیل زده، تخریب سقف یک بیمارستان و قطع برق دستکم ۲ میلیون مشترک، روز جمعه به سوی ایالت های کارولینای جنوبی و جورجیای آمریکا پیش روی می کند.

بازخبر/خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ در پی پیش بینی کارشناسان در باره وارد شدن بیشترین زیان به شهر تاریخی چارلستون، بیشتر ساکنان این شهر دارای قدمت ۳۵۰ ساله را ترک کرده اند.

مرکز ملی تندباد آمریکا با ارزیابی سرعت باد این توفان به میزان ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، افزایش مرگبار سرعت آن را در سراسر سواحل کارولینا پیش بینی کرده است.

ایان که چهارشنبه به صورت گردباد درجه چهار، وارد سواحل خلیج فلوریدا شد، یکی از نیرومندترین توفان هایی بود که سرزمین آمریکا را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش تازه ای، تغییرات اقلیمی دستکم ۱۰ درصد به قدرت این گردباد افزوده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شبکه سی ان ان؛ توفان «ایان» با عبور از منطقه کارائیب و کوبا و رسیدن به شرق امریکا، برق بیش از ۲ میلیون مشترک را در سراسر ایالت فلوریدا قطع کرده است.

توفان ایان شهر «فورت مایرز» (Fort Myers) واقع در جنوب غربی ایالت فلوریدا را در نوردیده است و اکثر شهروندان که به آنان دستور تخلیه داده شده بود در خانه های خود محبوس و اکثر شهر در خاموشی به سر می برند.

بنابراین گزارش «ران دسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا نیز با بحرانی خواندن وضعیت اعلام کرد این توفان دریایی همچنان در حال پیش روی در داخل ایالت فلوریدا است.

تاکنون ۱۴ میلیون نفر از آمریکایی ها تحت تاثیر این توفان قرار گرفته اند و روال عادی زندگی آنان با مشکل مواجه شده است.

فرودگاه بین المللی جکسون ویل واقع در شمال شرق ایالت فلوریدا با ادامه توفان ایان اعلام کرد تمامی پروازهای این فرودگاه در روز پنجشنبه (امروز) لغو شده است.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: شدت توفان ایان به حدی است که سقف خانه ها را از جا کنده و ساختمان تئاتر واقع در شهر «ونیس» ایالت فلوریدا را که در دهه پنجاه قرن بیستم ساخته شده بود، تخریب کرد.

اکنون حدود ۳۰۰ مایل نزدیک به ۴۸۰ کیلومتر از سواحل شرقی فلوریدا مواجه با توفان دریایی بوده و در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر اساس پیش بینی؛ ایان با سرعت حدود ۶۵ تا ۷۰ مایل به سمت ایالت های جورجیا و کارولینای جنوبی واقع در شمال ایالت فلوریدا پیش روی می کند.

پیش تر توفان دریایی ایان، سه شنبه گذشته کوبا را درهم نوردید و باعث کشته شدن ۲ نفر و قطع برق سراسری در این کشور منطقه آمریکای لاتین شده بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *