اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بیانیه سازمان بنادر در مورد وضعیت خدمه دو کشتی یونانی

سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای درخصوص آخرین وضعیت محموله توقیف شده دو فروند کشتی تانکر Delta Poseidon و Prudent Warrior، و خدمه آنها توضیحاتی ارائه کرد.

 بازخبر/   در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: “دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف انسانی و بشردوستانه و همچنین در راستای اجرای تعهدات بین‌المللی خود، ضمن همکاری کامل با صاحبان کشتی، تمامی خدمات لازم را در لنگرگاه به کشتی‌ها و خدمه ارائه می‌کند.

مالکان کشتی‌های یونانی نیز با درنظر گرفتن حفظ و ارتقای ایمنی کشتی‌ها و همچنین در راستای اجرای مقررات کنوانسیون کار دریایی (MLC۲۰۰۶)  نسبت به جابه‌جایی خدمه بر اساس روال معمول در صنعت حمل‌ونقل دریایی اقدام کرده‌اند و در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی همکاری لازم را انجام می‌دهد.

خدمه کشتی از ابتدا بازداشت نبوده و طبق مقررات ملی جمهوری اسلامی ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریانوردی روی کشتی فعالیت‌ و وظایف خود را انجام می‌دهند.

ضمنا حکم محموله توقیف شده دو کشتی تانکر Delta Poseidon و Prudent Warrior از سوی مرجع قضایی و با شکایت صاحب بار کشتی ایرانی لانا که در یونان توقیف شده، مدنظر قرار گرفته است.”

۳۰ فروردین‌ امسال نفتکش حامل ۱۱۵ هزار تن نفت خام ایران از سوی گارد ساحلی یونان در کناره جزیره ائوبویا توقیف شد. کمی بعد مقامات یونانی تصمیم گرفتند نفتکش را به آمریکا تحویل دهند. ایران به این اقدام اعتراض کرد، خواهان رفع توقیف شد و تاکید کرد در غیر اینصورت منتظر «تنبیه» و «مقابله‌به‌مثل» باشند. در نهایت روز ۶ خردادماه سپاه پاسداران اعلام کرد که دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز جمعه دو فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *