آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

وظیفه‌مان، کنترل و رصد بازار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از انجام بالغ بر ۲۷ هزار مورد بازرسی تا پایان مردادماه در بازار استان خبر داد و گفت: نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از زمان تولید تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد و همچنین رصد کیفیت، وزن و قیمت برای ما ملاک است.

عباس مویدی در خصوص نظارت‌های صورت گرفته بر بازار استان اظهار کرد: تعداد کل گشت بازرسی‌های نوبه‌ای در ۱۳ شهرستان هرمزگان از  تاریخ ۳۱ مردادماه، بالغ‌بر ۲۷ هزار و ۳۶۰ مورد بوده است.

وی بیان کرد: بازرسی ها از صنوف مختلفی اعم از سوپر میوه، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و مغازه‌های لبنیاتی انجام شده است اما ناگفته نماند، این سازمان در خصوص بازرسی از سوپرمارکت‌ها فقط مسئولیت نظارت بر اقلامی مانند روغن، لبنیات، برنج و ماکارونی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان این که وظیفه سازمان جهاد کشاورزی، کنترل و رصد بازار است تا زمانی که اقلام به دست مصرف‌کننده برسد، عنوان کرد: از ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱، مقدمات لازم را برای رصد روزانه تمام نانوایی‌ها سطح هرمزگان انجام دادیم و بازرسان جهاد کشاورزی در بازه زمانی سه ماهه در سراسر استان کار نظارت و بازرسی را انجام می‌دادند و هر هفته بالغ‌بر ۵۵۰ نانوایی را در سراسر استان مورد رصد قرار دادیم.

وی به گشت‌های بازرسی نوبه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلف در گشت‌های بازرسی نوبه‌ای بالغ‌بر هزار و ۸۹۱ مورد است و این پرونده‌ها در راستای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: در سامانه پاسخگویی وزارت صمت هرمزگان، بالغ‌بر ۵۶۸ فقره پرونده تخلف از واحدهای صنفی محرز شده و بر مبنای آن پرونده تشکیل دادیم و از این تعداد پرونده‌ها بالغ‌بر ۳۸۶ فقره حکم آن دریافت شده و همچنین ۱۳۰ فقره پرونده در انتظار حکم و ۶۶ فقره پرونده تخلف در حال بررسی توسط سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی به سامانه شکایات مردمی ۱۲۴ وزارت صمت هرمزگان هم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این سامانه مربوط به سازمان صمت هرمزگان است اما یک آیکون به‌عنوان کالا یا محصولات جهاد کشاورزی در این سامانه تعریف شده است و در همین خصوص مرکز پاسخگویی موارد مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی را به ما ارجاع می‌دهد.

رئیس سازمان  جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: تا ۳۱ مردادماه بالغ‌بر ۴ هزار و ۳۸۲ مورد بازرسی از شکایت‌های مطروحه در سامانه ۱۲۴ توسط جهاد کشاورزی انجام شده که از این تعداد بالغ‌بر سه هزار و ۸۱۳ مورد عدم احراز تخلف گزارش شد.

 بازخبر/ مویدی بیان کرد: از نخستین روز  تاکنون، هفت صورت‌جلسه کشف کالای احتکار شده و سه صورت‌جلسه کالای قاچاق داشتیم و پرونده‌ها به مراجع ذی‌صلاح برای صدور حکم ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۰ نفر بازرس سازمان جهاد کشاورزی و ۱۰ نفر نیروی انتقالی بازرس از سازمان صمت داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: ۲۸۰ نفر از بسیج اصناف در کل استان به سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در امر بازرسی از بازار کمک می کنند و با ما همکاری دارند و از این تعداد بالغ‌بر ۹۰ نفر دارای کد بازرسی هستند و به آن‌ها توسط جهاد کشاورزی و سازمان صمت آموزش‌های لازم داده شده است.

مویدی  در پایان گفت: وظیفه ذاتی واحد بازرسی  سازمان جهاد کشاورزی، نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از زمان تولید تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد و همچنین رصد کیفیت، وزن و قیمت برای ما ملاک است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *