ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد

اسکان موقت ۲۲ مادر باردار مناطق صعب‌العبور در محلی امن از سیلاب

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از زمان صدور هشدار سازمان هواشناسی در استان هرمزگان، تعداد ۲۲ مادر باردار از مناطق صعب‌العبور و مناطقی که احتمال بسته شدن راه‌های ارتباطی آن‌ها در بحران سیل وجود داشت، توسط شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستانهای تابعه در مکان‌های امن، اسکان موقت داده شدند.

  بازخبر/ دکتر ذاکری صبح امروز (۱۰ مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: به دنبال هشدار قرمز هواشناسی مبنی بر ناپایداری جوی و احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسدود شدن راه‌های ارتباطی هرمزگان به علت بارش‌های مونسونی و در راستای حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث ناگوار برای مادران باردار ساکن در مناطق صعب‌العبور استان، هماهنگی لازم توسط شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه به منظور اسکان موقت مادران باردار در مناطق مختلف استان انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا و از زمان صدور هشدار سازمان هواشناسی در استان هرمزگان، تعداد ۲۲ مادر باردار از مناطق صعب‌العبور و مناطقی که احتمال بسته شدن راه‌های ارتباطی آن‌ها در بحران سیل وجود داشت، توسط شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستانهای تابعه (بندرعباس ۴ نفر، میناب ۷ نفر، رودان ۲ نفر، جاسک ۳ نفر، بشاگرد ۱ نفر، سیریک ۲ نفر و بستک ۳) با پیگیری‌ و هماهنگی‌های انجام شده در مکان‌های امن، اسکان موقت داده شدند تا از خطرات احتمالی ناشی از بسته شدن راه‌های ارتباطی در امان بمانند و در صورت نیاز، به آسانی و به موقع به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: همچنین طی این مدت تعداد ۷۴ مادر باردار نیز بنا به توصیه کارشناسان بهداشتی و پس از پیگیری‌های انجام شده، به منازل اقوام‌شان در مکان‌های امن هدایت شدند.

وی در پایان بیان کرد: در همین  زمان چهار مادر باردار نیازمند خدمات درمانی از مناطق صعب‌العبور (بشاگرد ۲ نفر، جاسک ۱ نفر و سیدیک ۱ نفر) به کمک نیروهای امدادی اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *