اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خبر داد:

اتوبوس‌های شهری بندرعباس کمتر از حد استاندارد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با احتساب آمار اتوبوس‌های جدید و باتوجه به جمعیت شهر بندرعباس، تعداد اتوبوس‌های این ناوگان، کماکان کمتر از حد استاندارد است.

بازخبراحمد کناری نژاد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: حمل و نقل عمومی نقش حائز اهمیتی در توسعه‌ی کارکردهای شهری دارد. بنابراین پرداختن به مشکلات و چالش های این حوزه به منظور حل مشکلات و افزایش کارآیی آن، گامی در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

وی ادامه داد: فرسودگی و کمبود تاکسی در ناوگان تاکسیرانی از جمله مشکلات حوزه حمل و نقل درون شهری کلانشهر بندرعباس است. ناوگان فعلی تاکسیرانی بندرعباس در مجموع دارای ۲۴۲۱ دستگاه تاکسی است و با توجه به این که استاندارد کشوری به ازای هر ۲۰۰ نفر یک دستگاه تاکسی است، بنابراین ناوگان بایستی در مجموع ۳۲۵۰ دستگاه تاکسی داشته باشد و از این حیث تعداد تاکسی‌های ناوگان تاکسیرانی بندرعباس به نسبت سرانه‌ی جمعیت کمتر از حد استاندارد است.

کناری نژاد با اشاره به اینکه از سوی دیگر آنچه ضروری است مورد توجه ویژه قرار گیرد، عمر متوسط بالای ۱۴ سال تاکسی های موجود است به گونه ای که از مجموع ۲۴۲۱ دستگاه تاکسی موجود، ۸۰ درصد آن ها فرسوده هستند و تعداد تاکسی های فعال و نیمه فعال در حال حاضر، ۷۰۰ دستگاه است، تصریح کرد: در ناوگان تاکسیرانی هم با چالش کمبود و هم با مشکل فرسودگی ۸۰ درصدی ناوگان روبرو هستیم و با توجه به شرایط آب و هوایی، دارا بودن جمعیت شناور علاوه بر جمعیت ثابت شهری و همچنین موقعیت گردشگری کلانشهر بندرعباس که ضرورت تقویت ناوگان تاکسیرانی از حیث کمیّ و کیفی را دو چندان می کند و با عنایت به این موضوع که ناوگان فرسوده‌ی تاکسیرانی، ضمن تحمیل هزینه های سرسام آور نگهداری برای رانندگان و مالکان و افزایش مشکلات معیشتی برای این قشر شریف، به لحاظ ایمنی، زیست محیطی و جلوه ی بصری نیز در وضعیت خوبی قرار ندارد و روند خدمات رسانی رضایت بخش به شهروندان را با چالش مواجه می سازد نیازمند پیگیری مجدانه در جهت رفع مشکل و فراهم آوردن امکان توسعه و نوسازی است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش مداوم قیمت خودرو و عدم توان مالی بسیاری از متقاضیان، فراهم آوردن بستر اعطای تسهیلات کم بهره، بلند مدت و هم خوان با قیمت روز خودروها به این قشر شریف، در راستای حمایت از تاکسیرانان محترم و ترغیب ایشان به مشارکت در توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی می تواند راهگشا باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه ی پرتلاش شهرداری بندرعباس به جهت دغدغه و پیگیری‌هایی که در زمینه‌ی مهیا کردن بستر توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام داده است، عنوان کرد: نظر به اینکه در جهت جذب سهمیه ی تخصیص یافته در طرح توسعه و نوسازی به شهر بندرعباس که در فاز اول شامل هزار دستگاه تاکسی طرح نوسازی و چهارصد دستگاه طرح توسعه است، به تامین اعتبارات از محل منابع بانکی داخلی برای اعطای تسهیلات کم بهره به میزان ۸۰ درصد ارزش خودروی قابل واگذاری نیاز است، از استاندار درخواست می‌شود با نگاه کارآفرینی و تثبیت اشتغال نسبت به طرح توسعه و نوسازی، مساعدت لازم را جهت تسهیل و تسریع در تامین اعتبارات از محل منابع استانی و اعطای تسهیلات کم بهره از بانک های عامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: به این طریق روند توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی را تسریع کنند و در این زمینه پیشنهاد می شود از محل منابع داخلی بانک‌های عامل، ظرفیت بانک های عامل با محوریت تامین منابع سپرده‌ی اولیه از محل سپرده ی صنایع و شرکت های صنعتی غرب و همچنین ظرفیت کمیته‌ی امداد در راستای کارآفرینی و تثبیت اشتغال و به منظور تامین منابع مالی اولیه جهت اعطای تسهیلات استفاده شود.

کناری نژاد ادامه داد: کمبود راننده‌ی پایه یک در ناوگان اتوبوسرانی و همچنین کمبود تعداد اتوبوس های این ناوگان را می توان از جمله دیگر مشکلات حوزه ی حمل و نقل درون شهری بندرعباس به شمار آورد که از حیث استفاده‌ی بهینه از ظرفیت فعلی ناوگان، حل مشکل کمبود راننده ی پایه یک از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی بیان کرد: تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس در حال حاضر ۶۳ دستگاه با عمر متوسط ۳.۵ سال است و با پیگیری‌های مجموعه‌ی شهرداری، مقدمات اضافه شدن ۲۴ دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی با کمک ۸۰ درصدی دولت مهیا شده است که با احتساب آمار اتوبوس‌های جدید و باتوجه به جمعیت شهر بندرعباس، تعداد اتوبوس های این ناوگان، کماکان کمتر از حد استاندارد است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل کمبود راننده‌ی پایه یک از ظرفیت ناوگان به طور کامل استفاده نمی شود به گونه ای که از ۶۳ دستگاه اتوبوس موجود در حال حاضر، تنها ۲۵ دستگاه فعال هستند و با توجه به اینکه ناوگان حداقل نیازمند ۷۶ راننده برای ارائه‌ی خدمات بهینه بر اساس ظرفیت فعلی است، اگر این کمبود جبران شود، می توان از ظرفیت موجود به شکل مطلوب تری بهره برد.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت رانندگان پایه یک مجموعه ی شهرداری یا پرسنل دارای گواهینامه‌ی پایه دو و مایل به اخذ گواهینامه‌ی پایه یک این مجموعه می‌تواند در جهت جبران کمبود نیروی انسانی ناوگان اتوبوسرانی کمک کننده باشد که در این راستا مکاتبه ای از سوی سازمان حمل و نقل بار و ترافیک با مجموعه های شهرداری بندرعباس انجام شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *