اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرکل انتقال خون هرمزگان هشدار داد

کاهش مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون در هرمزگان

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: شمار مراجعه کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش یافته است.

بازخبر/ ایمان زارعی صبح امروز (اول مردادماه) در این خصوص، افزود: شیوع کرونا و ترس از آلودگی از مهم‌ترین دلایل کاهش به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبرو شدند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های خونگیری در پایگاه‌های انتقال خون استان به طور مستمر ضد عفونی می‌شود و شهروندان در این زمینه  نگرانی نداشته باشند، اظهار کرد: با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود و اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

زارعی با اشاره به اینکه هرمزگان روزانه به طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد، اضافه کرد: حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند، تصریح کرد:  پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس، قشم، بندرلنگه و میناب هم اماده خدمات رسانی است و آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *