ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

افتتاح یک دستگاه آب شیرین‌کن در قشم/ ۷۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی یک دستگاه آب شیرین‌کن جدید به ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب در شهر قشم خبر داد.

بازخبر/ افشار فتح‌الهی صبح امروز (۲۹ تیرماه) در آیین بهره‌برداری از یک دستگاه آب شیرین‌کن در شهر قشم گفت: پیش از این آب مسکن مهر قشم و شهرک امام حسین (ع) از آب شیرین‌کن درگهان تامین می‌شد و با راه‌اندازی این آب شیرین‌کن آب این مناطق از شهر قشم تامین شده و بار درگهان سبک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: احیاء و به روزرسانی آب شیرین‌کن درگهان نیز در حال انجام است که موجب کمترشدن قطعی آب در این شهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: این آب شیرین‌کن ظرف ۶۰ روز با یک سوم هزینه‌های عادی و با تکیه بر توان متخصصین و جوانان ایرانی راه‌اندازی شد.

فتح‌الهی تصریح کرد: برای حل کامل مشکل آب درگهان، قرارداد خرید تضمینی آب از نیروگاه‌ قشم مولد با دستور وزیر نیرو در حال انعقاد است و خط لوله انتقال اب از نیروگاه تا درگهان نیز در عرض یک ماه احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با این پروژه ۵ هزار مترمکعب دیگر به ظرفیت آب درگهان اضافه خواهد شد و ظرفیت آب این شهر به دو برابر وضعیت موجود می رسد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی آب شیرین‌کن ۴ هزارمترمکعبی باسعیدو تا پایان امسال مشکل آب غرب جزیره نیز تا حدودی برطرف شود.

فتح‌الهی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌‍ترین زمان ممکن دغدغه اصلی مردم در حوزه آب را برطرف کنیم چرا که آب یکی از بدیهی‌ترین نیازهای بشر است.

وی ادامه داد: اگر هرسال یکی از مشکلات جزیره رفع شده بود هم‌اکنون مطالبات انباشته در جزیره وجود نداشت و امیدواریم با سرانجام رسیدن پروژه‌هایی که در ماه‌های اخیر کلنگ‌زنی شده این مشکلات برطرف شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم اکنون نیاز داریم کارجهادی انجام دهیم تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته در جزیره جبران شود.

فتح‌الهی یادآور شد: در سالی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری سال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نامگذاری شده است، متخصصین این شرکت راه‌اندازی یک آب شیرین کن با استفاده از توان بومی را به سرانجام رسانده‌اند، که این موضوع ارزش کار را دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرجایی که در کشور به نیروهای متخصص و جوان اعتماد کردیم به لطف خدا نتایجی گرفتیم که موجب شگفتی همگان شد و متخصصین فنی که این حوزه را می‌شناسند می‌دانند که این کار چقدر بزرگ است که ظرف ۶۰ روز هزار و ۵۰۰  مترمکعب با کمتر از یک سوم هزینه‌های عادی به ظرفیت اضافه شود.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: راه‌اندازی این آب شیرین‌کن با دستور ویژه مدیرعامل سازمان برای کمک و بهبود آبرسانی به درگهان انجام شد.

شهرام داوری ادامه داد: از این پس آب مسکن مهر و مجموعه مسکونی امام حسین (ع) به تعداد ۲۵۰۰ انشعاب از مجموعه آب شیرین‌کن قشم تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه ۷۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی شده و با توان متخصصان داخلی و امکانات موجود با اعتبار ۹ میلیاردتومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم یادآور شد: آب تولید شده در قشم هرروز در آزمایشگاه این شرکت و آزمایشگاه استاندار سازمان منطقه آزاد قشم آزمایش می‌شود و شبکه بهداشت و درمان نیز کیفیت آب را بررسی می‌کند.

داوری تصریح کرد: تاکنون هیچگونه آلودگی در آب رویت نشده و از نظر فنی دستگاه‌ها به صورتی تنظیم شده که آلودگی میکروبی از آنها عبور نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد خط لوله فاضلاب در محلات قدیم نیز به افزایش سطح امنیت آب قشم کمک می‌کند که خوشبختانه در حال انجام است.

آیین افتتاح پروژه ۱۵۰۰ مترمکعبی آب شیرینکن شهر قشم با حضور افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم، سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، سرهنگ دهقانی، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد. همچنین در حاشیه این مراسم از فاز نخست طرح پلیس آب با نام “هویار” با هدف بهینه سازی مصرف آب در بین خانواده ها، رونمایی شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *