اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

توانمندسازی روستاییان قشم با تشکیل تعاونی های روستایی

فرماندار شهرستان قشم گفت: تشکیل تعاونی های روستایی به عنوان نقطه آغازین حرکت به سمت توانمند سازی روستاییان پیگیری و اجرا شود.

بازخبر/ محمد محمدحسینی صبح امروز (۲۹ تیرماه) در نشست با دهیاران شهرستان قشم، افزود: آگاهی مستقیم از مطالبات مردمی، ظرفیت ها و منابع پیرامونی، امتیاز مهم دهیاران برای پیگیری کارها است.

فرماندار شهرستان قشم اضافه کرد: زندگی در متن مردم و ارتباط بی واسطه، شناخت ظرفیت های روستاییان و به کار گیری توان آن ها برای جذب منابع مورد نیاز پیشرفت، رفاه و توسعه را ممکن می سازد.

وی ادامه داد: وقتی به استعداد و توان مردم آگاهی پیدا کردید و  واقعیت ها را دریافتید بهتر از هر شخص یا نهاد و مسوول دیگری متوجه می شوید که تغییر و توسعه باید از درون و با تکیه بر ظرفیت های داخلی شکل گیرد.

محمد محمد حسینی از دهیاران خواست فرصت ارتباط مستقیم با مردم را مغتنم شمرده و با راهبری مطالبات در مسیر قانونی از سو استفاده و به بیراهه کشاندن آن توسط عددای سودجو جلوگیری کنند.

فرماندار قشم، شناخت ظرفیت ها و به کار گیری توانمندی ها، مدیریت منابع و بهره گیری از خدمات دولت برای تسهیلگری در راستای رفاه و رضایت مردم را ماموریت مهم دهیاران ذکر کرد.

محمد حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بازنگری نظام ارزیابی و ضعف و اشکال در مباحث منابع انسانی اشاره و اضافه کرد: بخشداران، معاونین فرماندار، فرماندار و مسوولان شهری، شهرستانی و استانی از حلقه دهیاران توانمند، خلاق و پیگیر باید برگزیده شوند.

امام جمعه اهل سنت قشم هم در این نشست، دهیاران را به اندیشه و همت والا دعوت کرد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی گفت: شوراهای اسلامی برنامه ریز و خط دهنده و دهیاران مجری هستند اما ارتباطی که دهیاران با لایه های مختلف مردم و واقعیت روستا دارند می تواند در برنامه ریزی و جهت دهی سیاست ها راهگشا و تعیین کننده باشد.

در نشست مشترک فرماندار، امام جمعه اهل سنت و دهیاران با حضور محمد جهین، یاسین ایمانی و وحید جابری بخشداران مرکزی، شهاب و حرا شهرستان قشم در محل سالن اجتماعات صفا آباد روستای کورزین برگزار شد، بخشداران و دهیاران موضاعات و مسائل کاری خود را بازگو کردند. شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، لارک و هنگام دارای سه بخش مرکزی، شهاب و حرا، شش شهرستان و ۵۴ روستا است که ۲۳ روستا در بخش مرکزی، ۹ روستا در بخش شهاب و ۲۲ روستا در بخش حرا قرار دارند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *