ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

چه لپ تاپی برای برنامه نویسی مناسب است؟

برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی، لازم است که یک سری ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید. زیرا برنامه‌نویسی و کدنویسی از جمله فعالیت‌هایی هستند که برای اجرا به یک وسیله قدرتمند نیاز دارند.

برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی، لازم است که یک سری ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید. زیرا برنامه‌نویسی و کدنویسی از جمله فعالیت‌هایی هستند که برای اجرا به یک وسیله قدرتمند نیاز دارند. درنتیجه، اگر قصد شما از خرید لپ‌تاپ، برنامه‌نویسی است، نباید به سراغ لپ‌تاپ‌های معمولی بروید. درادامه برخی از ویژگی‌هایی که برای خرید لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی باید درنظر بگیرید را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌ های بهترین لپتاپ برنامه نویسی

درمورد ویژگی‌های لازم برای خرید لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی این موضوع را درنظر داشته باشید که هرچقدر هم یک لپ‌تاپ ازنظر فنی برای این کار مناسب باشد،‌ اگر پیکربندی مناسبی نداشته باشد به مشکل برمی‌خورید. البته منظور آن نیست که لپ‌تاپ حتما ظاهر باریک و زیبایی داشته باشد، بلکه منظور خوش ساخت بودن، باکیفیت بودن لولاها، با کیفیت بودن کیبورد و کیفیت بالای بدنه خارجی آن است. درنتیجه، در خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی حتما لازم نیست که یک دستگاه باریک و ظریف انتخاب کنید، همین که دستگاه مورد نظر استقامت کافی داشته باشد، خوب است.

جدا از ظاهر، ویژگی‌های فنی که باید در خرید یک لپ‌تاپ برنامه‌نویسی در نظر داشته باشید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • داغ شدن لپتاپ: یک لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی باید در برابر داغ شدن مقاوم باشد. زیرا این فعالیت نیاز به استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ دارد، ‌درنتیجه بهترین گزینه‌ها برای این منظور،‌ آن‌هایی هستند که سیستم خنک کننده قوی برای تراشه‌های پردازنده مرکزی و گرافیکی دارند.
  • پردازنده مرکزی: یکی از اصلی‌ترین اجزا هر لپ‌تاپ، سی پی یو یا پردازنده مرکزی آن است که اهمیت این قطعه برای لپ‌تاپ‌های مناسب برای برنامه‌نویسی افزایش پیدا می‌کند. برای این منظور، شما باید به‌دنبال لپ‌تاپی باشید که دارای حداقل پردازنده Intel i5 باشد. این پردازنده، حد وسط پردازنده‌های i3 و i7 محسوب می‌شود. البته، پردازنده، i7 تمام نیازهای شما برای برنامه‌نویسی را تامین می‌کند.

  • مموری (رم): این مموری یا رم لپ‌تاپ است که مشخص می‌کند برنامه‌ها با چه سرعتی باز یا بسته شوند. برای فعالیت‌هایی مانند برنامه‌نویسی،‌ داشتن حداقل 8 گیگابایت رم ضروری است. اما میزان رم 12 یا 16 گیگابایت می‌تواند خیلی بهتر باشد. حافظه رم کافی از آن‌جایی برای برنامه‌نویسی اهمیت دارد که برنامه‌های سنگین توسعه‌دهنده مانند Visual Studio در دستگاه‌هایی که حافظه رم بالاتری دارند بهتر اجرا می‌شوند.
  • حافظه داخلی: به‌طور کلی از بین دو نوع حافظه داخلی موجود برای لپ‌تاپ‌ها، حافظه SSD خیلی سریع‌تر از هارد درایو SATA برای برنامه‌نویسی عمل می‌کند. درصورتی که می‌خواهید از لپ‌تاپ برنامه‌نویسی خود برای گیمینگ یا فیلم دیدن هم استفاده کنید، گزینه حافظه هیبریدیSSD + HDD برای شما انتخاب بهتری است. اما اگر قصد شما از خرید لپ‌تاپ فقط برنامه‌نویسی است، حافظه درایو SATA کفایت می‌کند.
  • گرافیک: گرافیک لپ‌تاپ، قطعه‌ای هست که رزولوشن نمایش‌گر آن را تعیین می‌کند. آخرین کارت‌های گرافیکی که توسط اینتل تولید شده‌اند برای برنامه‌نویسی عملکرد مطلوبی دارند. اما اگر می‌خواهید علاوه‌بر برنامه‌نویسی،‌ با لپ‌تاپ خود به کارهای دیگر مانند گیمینگ هم بپردازید، باید حداقل 2 گیگابایت ویدیو رم جی پییو را درنظر بگیرید. برای این منظور رزولوشن حداقل 1366 در 768 پیکسل مناسب است. همچنین، درخرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی، حتما توجه داشته باشید که به جایTNT، نمایشگرIPS بخرید. این نوع نمایشگر، برخلاف فناوری TNT که چشم‌ها را خسته می‌کند، برای چشم‌ها بهتر است.
پسندیدم(1)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *