چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

تولید پایدار انرژی نیروگاه بندرعباس در تابستان

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تولید پایدار انرژی برق در این نیروگاه در فصل تابستان پیش رو خبر داد.

 بازخبر/ حسین سلیمی عنوان کرد: امسال به خاطر تولید برق و افزایش نیاز مصرف و ضرورت در مدار بودنِ مستمرِ نیروگاه‌، با تعمیرات زیادی مواجه بودیم که برای آمادگی بیشتر در پیک تابستان ، تعمیرات واحدهای این نیروگاه زودتر از موعد مقرر به‌پایان رسید.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: نگهداری و تعمیرات، نقش بسیارمهمی در نیروگاه ایفا می کند؛ از این رو انجام به‌موقع تعمیرات، امری الزامی است تا علاوه بر حفظ دارایی‌های فیزیکی، بتوانند با آمادگی کامل برای تامین برق در زمان اوج مصرف در مدار تولید قرار گیرند.

سلیمی اضافه کرد: همه ساله از نیمه دوم سال تا اوایل فصل بهار سال بعد، بازه زمانی تعیین‌شده از سوی شرکت تولید برق حرارتی است که برای تعمیرات درنظر گرفته شده و باید در این محدوده زمانی تعمیرات اساسی خود را برنامه‌ریزی و انجام دهیم.

 

سلیمی عمده مشکلات پیش رو در سال‌های اخیر جهت انجام تعمیرات نیروگاه‌ را مسائل مختلفی عنوان کرد و یاد آور شد: از جمله این مسائل، مصرف بالای سوخت گاز توسط مشترکان عمومی در زمستان بود که باعث شد، گاز کمتری به نیروگاه داده شود، اما به دلیل محدویت های شبکه برای تولید مستمر برق، برنامه تعمیرات دوره ای نیروگاه در موعد مقرر انجام نمی پذیرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: علاوه بر این با توجه به تحریم های ظالمانه از سوی کشورهای خارجی، خرید قطعات و لوازم با دشواری مواجه است و برای تامین برخی از تجهیزات مورد نیاز خود، از خارج از کشور با مشکل روبرو هستیم.
باید این نکته اضافه شود که در ۲ سال گذشته شیوع بیماری کرونا و ابتلای کارکنان موجب شد فشار بیشتری به نیروگاه وارد شود.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، با وجود برخی مشکلات، که سعی در توقف و کاهش سطح تولید برق کشور داشته است، با بهره‌مندی از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان صنعت برق روندی پایدار و مستمر در خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی و تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور داشته و در این زمینه به موفقیت‌های کم‌نظیر و ارزشمندی دست یابد؛ از این رو گذر از تحریم‌ها عزمی راسخ و جدی را طلب می کرد که این موضوع به انگیزه‌ای مهم و امیدآفرین در صنعت برق تبدیل شد.

از سوی دیگر با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، بهترین گزینه برای تأمین قطعات، جهت تولید برق پایدار و حرکت در این مسیر، حمایت از تولیدکننده‌های داخلی و کمک به اشتغال، صرفه جویی ارزی را در پی داشته است.

 

وی گفت: ساخت قطعات بخش بویلر نیروگاه در انحصار ۱۰ کشور است که ما توانستیم این قطعات را بومی‌سازی کنیم و تعمیرات توربین‌های بخار هم در انحصار یک کشور خارجی بود، اما اکنون نیروهای متخصص نیروگاه این توربین‌ها را تعمیر می‌کنند.

سلیمی در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و … در کشور، که وابسته به صنعت برق است افزود: خوشبختانه خدمات مورد انتظار از این صنعت به خوبی ارائه شده و از این نظر، صنعت برق کشور، از این آزمون سربلند بیرون آمده و بزرگان کشور نیز از عملکرد این صنعت رضایت دارند.
حساسیت بخش تولید در صنعت برق از همه بخش‌های آن بالاتر است و از سویی، عملکرد مطلوب صنعت تولید برق، ناشی از حضور نیروی انسانی متخصص در این حوزه است که باید مشکلات نیروی انسانی و همکاران خود در این بخش از صنعت بررسی و حل گردد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان توجه به این نکته را حائز اهمیت دانست و افزود: امید است با اجرای برنامه مختلف مدیریت مصرف در تمامی بخش‌های برق، بخش تولید و توزیع این صنعت با کم‌ترین مشکل و محدودیت، ماه‌های گرم سال را پشت سر بگذارد و افتخار جدیدی را برای وزارت نیرو در پی داشته باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *