ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها

اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها

وزیر صمت اعلام کرد که از امسال بندی از قانون معادن که بر اساس آن باید ۱۵ درصد حقوق دولتی در مناطقی که معادن در آن‌ها مستقر هستند، هزینه شود، اجرایی خواهد شد.

 بازخبر/ سیدرضا فاطمی امین  در یک برنامه تلویزیونی گفت: طبق قانون معادن باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در همان منطقه معدن مستقر شده هزینه شود، اما طی سال‌های اخیر این مبلغ فقط دو درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه معدنکاران بخشی از درآمد خود را به دولت می‌دهند و از این میزان باید ۱۵ درصد صرف منطقه شود، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر کل این مبلغ وارد بودجه و صرف مصارف فوری می‌شد. اما در بودجه امسال مبلغ ۱۵ درصد یاد شده از کل بودجه جدا شده و مجلس هم تصویب کرده که دیگر این مبلغ وارد خرانه کل کشور نشود.

به گفته این مقام مسئول برآورد می‌شود به طور متوسط سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن دریافت شود که ۱۵ درصد آن باید در مناطقی که معادن مستقر هستند هزینه شود. مسئول دریافت حقوق دولتی، وزارت صنعت است. همچنین خزانه بعد از دریافت حقوق دولتی ۱۵ درصد یاد شده را به حساب استان‌ها واریز می‌کند تا شورای برنامه ریزی استان‌ها برای هزینه‌کرد آن برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: در مناطقی که معادن مستقر هستند ممکن است مشکلاتی نظیر تخریب جاده‌ها، آلایندگی محیط زیست و غیره ایجاد شود که این مبلغ باید در راستای حل  مشکلات استفاده شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *