اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

چالش‌های زندگی دریانوردان بازنگری شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به موقعیت ممتاز این استان در عرصه دریانوردی گفت: دریانوردی در هرمزگان از قدمتی ۲هزار ساله برخوردار بوده و موضوعات دریانوردی در این استان از دیرباز در توسعه اقتصادی و ارتباطات دریانوردی با سایر دریانوردان دنیا نقش اساسی داشته است.

 بازخبر/  به گزارش بازخبر – مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به موقعیت ممتاز این استان در عرصه دریانوردی گفت: دریانوردی در هرمزگان از قدمتی ۲هزار ساله برخوردار بوده و موضوعات دریانوردی در این استان از دیرباز در توسعه اقتصادی و ارتباطات دریانوردی با سایر دریانوردان دنیا نقش اساسی داشته است.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در آیین روز جهانی دریانورد که در باشگاه ملوانان بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱.۵ میلیون دریانورد در دنیا مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱۳۴ هزارنفر در ایران و ۴۰ هزار نفر آن در استان هرمزگان به یشه دریانوردی مشغول هستند.

وی از دریانوران به عنوان افرادی مقاوم و سخت‌کوش در مواجهه با ناملایمات یاد کرد و ادامه داد: این مشارکت چشمگیر دریانوردان هرمزگانی از گذشته تاکنون بیانگر جایگاه دریا و دریانوردی در شاکله خانواده مردم هرمزگان و اهمیت توسعه دریا محور بوده است.

محمدی کرجی ران با اشاره به این جمله که؛ کمتر دریانوردی دیدم که از دریا فاصله بگیرد و دلش برای دریا تنگ نشود؛ بیان کرد: دریانوردان مانند خانواده خود عاشق دریا هستند به تعبیری دریانوردان بین دو عشق خانواده و دریا زندگی می‌کنند، بنابراین کسی که کار دریا را انتخاب می کند درواقع جهانشمول بودن را انتخاب کرده و روح خود را وسعت می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اهمیت شغل دریانوردی و سختی های کار دریانوردان بیان کرد: روز جهانی دریانورد فرصتی است که مساله دوری از خانواده و معیشت دریانوردان به عنوان بخشی از چالش‌های زندگی آنان مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی در این رابطه با بیان اینکه در سازمان بنادر و دریانوردی روز عید نوروز و روز عاشورا دو روز تعطیل رسمی برای کارکنان این سازمان محسوب می‌شود اما دریانوردان از این امتیاز محرومند و حتی تعطیلات این روز نیز شامل حال آنان نمی شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ناشی از فراگیرشدن ویروس کرونا و ابتلا بخش زیادی از دریانوردان به این ویروس طی دوساله اخیر، از تمامی تلاش‌ها و ایثارگری‌های دریانوردان در این روزهای سخت کرونا قدردانی کرد.

محمدی کرجی‌ران پیرامون سختی‌های کار دریانوردان و اهمیت توجه به مقوله دریا در رونق اقتصاد جامعه با بیان اینکه در برنامه ششم و هفتم توسعه به اهداف بلندمدت دریامحور توجه بیشتری شده است، خواستار توجه ویژه به معیشت دریانوردان و توسعه اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان شد.

وی همچنین به شعار روز جهانی دریانورد سال ۲۰۲۲ از سوی سازمان جهانی دریانوردی با عنوان «سفر دریایی از گذشته تا حال؛ تجربه ات را به اشتراک بگذار» اشاره کرد و اظهارداشت: فراگیر شدن تجربه‌های دریانوردان در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از هشتگ‌های مشترک تعریف شده در سازمان جهانی دریانوردی علاوه بر گفتمان‌سازی حول فعالیت دریانودی می‌تواند با انتقال سریع ایده‌ها، پیشنهادات و چالش‌ها بین بخش‌های مختلف این صنعت باعث هم افزایی شوند.

در این مراسم که با برنامه‌های شاد و اجرای مسابقات فرهنگی در حوزه دریا و دریانوردی همراه با هدف آشنایی با زبان و فرهنگ دریایی، بود از همسران و خانواده‌های دو دریانورد درگذشته (کاپیتان مهدی بشیری و کاپیتان احمد فتحی پور) تجلیل شد.

در این مراسم که جمعی از خدمه کشتی های خارجی مستقر در بندر شهید رجایی نیز حضور داشتند، پیام”کیتاک لیم، دبیرکل آیمو به مناسبت ۲۵ ژوئن روز جهانی دریانورد توسط اسماعیل مکی زاده، معاون اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرائت شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *