ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

توجه به سمن ها و بخش خصوصی در مدیریت نوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: در مدیریت نوین، در کنار دولت، سمن ها و بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

بازخبر/ محسن خیرمند چهارم تیرماه در نشست هم اندیشی با منتخبان و برگزیدگان حوزه، دانشگاه، سمن ها، هنرمندان و ورزشکاران استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به کارکردهای سمن ها اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح شده در مدیریت نوین این است که دولت بازیگر اصلی محسوب نمی شود و بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد نیز در مدیریت نقش آفرین هستند.

وی تصریح کرد: سازمان های شهروندی سابقه ای بیش از ۱۰۰ سال در ایران دارند، اما از سال ۱۳۵۰ سازمان های مردم نهاد شکل گرفتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه های توسعه کشور و قوانین کشور و … به سازمان های مردم نهاد و نقش آنها اشاره شده است و در سیاست های قوه قضاییه و سند تحول دستگاه قضایی شاهد اشاره به نقش سمن ها هستیم.

خیرمند تقویت سرمایه های اجتماعی در جامعه، گسترش عدالت محوری، شهروند محوری و مشارکت محوری، قانون گرایی، شفافیت در امور، آموزش شهروندان، مسئولیت پذیری، فرهنگ سازی را از جمله گام های موثر برای ارتقای مشارکت ها دانست و افزود: بیش از ۲۰۰ هزار تشکل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در کشور فعال است که از این تعداد ۲۰ هزار تشکل به صورت سازمان های مردم نهاد فعالیت دارند و بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر در این سمن ها فعالند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۷۲۷ سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف فعال هستند، گفت: بیشترین سازمان در ساوه فعال است و ۳۵ درصد این سازمان ها در مباحث اجتماعی، ۲۱ درصد خیریه، ۱۰ درصد فرهنگی، ۶ درصد علمی و کارآفرینی، ۷.۵ درصد سلامت، ۶ درصد توانبخشی، ۵ درصد محیط زیست و منابع طبیعی، ۳ درصد گردشگری و ۲ درصد در حوزه توسعه و عمران فعالیت دارند.

خیرمند بیان کرد: ۳۷۶۲ نفر در استان مرکزی در این سمن ها فعالیت دارند و عمده فعالیت ها در ابتدای امر شهرستانی، سپس استانی و در نهایت کشوری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مدنظر دستگاه های قضایی به راهکارهای از بین برنده بسترهای فساد مرتبط است، گفت: این جلسه صرفا به منظور دریافت نظرات و ایده ها جهت جلوگیری از ایجاد فساد خاصه در حوزه آسیب های اجتماعی و جرم تشکیل شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *