آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

توجه به سمن ها و بخش خصوصی در مدیریت نوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: در مدیریت نوین، در کنار دولت، سمن ها و بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

بازخبر/ محسن خیرمند چهارم تیرماه در نشست هم اندیشی با منتخبان و برگزیدگان حوزه، دانشگاه، سمن ها، هنرمندان و ورزشکاران استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به کارکردهای سمن ها اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح شده در مدیریت نوین این است که دولت بازیگر اصلی محسوب نمی شود و بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد نیز در مدیریت نقش آفرین هستند.

وی تصریح کرد: سازمان های شهروندی سابقه ای بیش از ۱۰۰ سال در ایران دارند، اما از سال ۱۳۵۰ سازمان های مردم نهاد شکل گرفتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه های توسعه کشور و قوانین کشور و … به سازمان های مردم نهاد و نقش آنها اشاره شده است و در سیاست های قوه قضاییه و سند تحول دستگاه قضایی شاهد اشاره به نقش سمن ها هستیم.

خیرمند تقویت سرمایه های اجتماعی در جامعه، گسترش عدالت محوری، شهروند محوری و مشارکت محوری، قانون گرایی، شفافیت در امور، آموزش شهروندان، مسئولیت پذیری، فرهنگ سازی را از جمله گام های موثر برای ارتقای مشارکت ها دانست و افزود: بیش از ۲۰۰ هزار تشکل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در کشور فعال است که از این تعداد ۲۰ هزار تشکل به صورت سازمان های مردم نهاد فعالیت دارند و بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر در این سمن ها فعالند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۷۲۷ سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف فعال هستند، گفت: بیشترین سازمان در ساوه فعال است و ۳۵ درصد این سازمان ها در مباحث اجتماعی، ۲۱ درصد خیریه، ۱۰ درصد فرهنگی، ۶ درصد علمی و کارآفرینی، ۷.۵ درصد سلامت، ۶ درصد توانبخشی، ۵ درصد محیط زیست و منابع طبیعی، ۳ درصد گردشگری و ۲ درصد در حوزه توسعه و عمران فعالیت دارند.

خیرمند بیان کرد: ۳۷۶۲ نفر در استان مرکزی در این سمن ها فعالیت دارند و عمده فعالیت ها در ابتدای امر شهرستانی، سپس استانی و در نهایت کشوری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مدنظر دستگاه های قضایی به راهکارهای از بین برنده بسترهای فساد مرتبط است، گفت: این جلسه صرفا به منظور دریافت نظرات و ایده ها جهت جلوگیری از ایجاد فساد خاصه در حوزه آسیب های اجتماعی و جرم تشکیل شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *