ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کاهش جمعیت کشور را تهدید می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر جوانان بدانند که هیچ زوج متاهلی بدون کار نخواهد بود و با ازدواج صاحب مسکن می شود و مشکل اقتصادی نخواهد داشت انگیزه آن برای این کار بیشتر خواهد شد.

بازخبر/ دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (۴ تیرماه) در جمع خبرنگاران،  با ابراز نگرانی از وضعیت حساس کشور و کاهش رشد جمعیت گفت: بین سال‌های ۵۵ تا ۶۵ بیشترین رشد باروری در کشور را داشتیم ولی با سیر نزولی که در حال حاضر وجود دارد باید برای این موضوع فکر جدی کرد.

وی با بیان اینکه گرچه هرمزگان نسبت به سایر استانها هنوز نرخ باروری قابل قبولی دارد ولی این موضوع نباید ما را از مسیر منحرف کند، تصریح کرد: متاسفانه کاهش جمعیت اتفاقی است که کشور را تهدید می کند و به همین خاطر مقام معظم رهبری به تمامی موسسه ها و ارگان‌هایی که به هر نوعی می‌توانند کمک کنند دستور و تاکید فرموده اند پای کار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: متوسط سن هرمزگان در حال حاضر ۲۷ سال است که بین سال‌های ۵۵ تا ۶۵ این سن ۲۰ سال بوده است.

فرشیدی با اشاره به اینکه نرخ باروری یعنی همان زنان باروری که بین ۱۵ تا ۴۹ سال قرار دارند و میزان باروریشان  که می توانند فرزند آوری داشته باشند در استان نیز همانند کشور رو به کاهش است، اضافه کرد:  ما به جمعیتی جوان، کاری و سالم نیاز داریم که بتوانند در سالهای آینده چرخ اقتصادی کشور را بگردانند.

فرشیدی از اقدامات مهم دانشگاه درخصوص زایمان راحت و بدون درد که نتیجه آن ترس زنان را از باردار شدن از بین می برد را راه اندازی تخت‌های LDR یا همان اتاق تک نفره زایمان عنوان کرد که شخص می تواند به راحتی و در کنار همراه زایمان بدون درد و استرس را تجربه کند.

وی ادامه داد: ازدواج های دانشجویی، ایجاد خوابگاههای متاهلی برای زوج های دانشجو از راهکارهای مهمی برای افزایش رغبت به ازدواج است؛ متولیان در استان باید همکاری کنند تا بتوان خوابگااهی متاهلی بیشتری ساخته شود تا مشوقی برای ازدواج های دانشجویی باشد.

بالاترین مقام بهداشت و درمان استان هرمزگان بیان کرد: مشکلات جوانان را نباید نادیده گرفت، کار و مسکن دو عنصر اساسی برای ازدواج جوانان است. باید خلاقیتی ایجاد شود تا جوانان درک کنند با ازدواج زندگی بهتری خواهند داشت و این را لازم است در عمل نشان دهیم.

وی در پایان گفت: اگر جوانان بدانند که هیچ زوج متاهلی بدون کار نخواهد بود و با ازدواج صاحب مسکن می شود و مشکل اقتصادی نخواهد داشت انگیزه آن برای این کار بیشتر خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *