اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کودک ۱۰ ساله مینابی قربانی عقرب

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: در شهرستان میناب در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۴۸ مورد گزش ثبت شد.

بازخبر/   دکتر یدالله رئیسی ماکیانی صبح امروز (۲۸ خردادماه) با بیان اینکه  متاسفانه سالانه در شهرستان میناب با توجه به گرمی هوا و هجوم مار و عقرب به منازل، بسیاری از افراد دچار گزش می‌شوند، اضافه کرد: در شهرستان میناب در سال گذشته آمار ثبت شده گزش‌ها ۱۱ هزار و ۵۴۸ نفر بوده و از ابتدای سال تاکنون ۵۵۴ مورد ثبت گزش داشته که این آمار ها به غیر از موارد سرپایی اورژانس محاسبه شده است.

وی با اشاره به اینکه سم بسیاری از عقرب ها در برخی از نواحی بسیار کشنده است، عنوان کرد: تعداد ۲۰۰ نوع عقرب در دنیا وجود دارد که ۲۰ نوع از این عقرب‌ها سمی و کشنده هستند و از این ۲۰ نوع  ۳ نوع کشنده آن‌ها در نواحی گرمسیری  هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و خوزستان هستند که سم مهلک و قوی را با خود حمل می کنند.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال هیچ یک از گزش ها با اقدامات به موقع کادر درمان منجر به فوت بیماران در میناب نشده بود، اضافه کرد: اما متاسفانه در مورد اخیر یک کودک ده ساله بدلیل گزش عقرب علی رغم تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

رئیسی ماکیانی اظهار کرد: این  کودک ۱۰ ساله در تاریخ ۲۱ خردادماده ساعت ۱۴:۵۲ دقیقه با تشخیص عقرب گزیدگی به بیمارستان مراجعه و بلافاصله توسط پزشک طب اورژانس بستری و آزمایشات بالینی برای وی انجام شد که آزمایشات ابتدایی انجام شده نشان از شرایط عادی بیمار می داد ولی با این وجود متخصص طب اورژانس به آزمایش ها بسنده نکرد و ویال ضد عقرب توسط طب اورژانس در ۲ مرحله برای بیمار که بستری موقت بود انفوزیون شد.

رئیس بیمارستان میناب خاطرنشان کرد: که تا پیش از پروسه اعزام تمامی کارهای درمانی و بالینی بیمار تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه مورخه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ انجام و بیمار توسط آمبولانس اورژانس که آماده به اعزام یک بیمار ترومایی بود به بیمارستان کودکان اعزام شد اما متاسفانه با خبر شدیم بیمار در بیمارستان کودکان بندرعباس فوت می کند که این غم بزرگ را  به خانواده داغدیده  این کودک تسلیت عرض می کنیم.

رئیسی ماکیانی با اشاره به اینکه در این مورد تمام کادر درمان نهایت سعی و تلاش خود را به جهت حفظ سلامت بیمار انجام دادند، گفت: متاسفانه کشندگی سم عقرب باعث از دست رفتن این کودک ده ساله شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *