اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

ویلاهای رویایی باستی هیلز

احتمالا تا کنون شما هم این اسم را شنیده اید. اسم مکانی که همه می گویند ورودش برای عموم مردم ممنوع است و فقط صاحبان ویلا ها و عمارت های داخلش می توانند به آن جا ورود پیدا کنند.

احتمالا تا کنون شما هم این اسم را شنیده اید. اسم مکانی که همه می گویند ورودش برای عموم مردم ممنوع است و فقط صاحبان ویلا ها و عمارت های داخلش می توانند به آن جا ورود پیدا کنند.

شهرکی با دیوار های بسیار بلند و بزرگ که کاملا بتواند دور از دسترس بقیه باشد و داخل آن عمارت های باور نکردنی پنهان شود.

اما واقعا جریان این شهرکی که آنقدر اسم در کرده چیست و آیا هنوز هم این ویلا ها استفاده میشود؟ صاحبان آن چه کسانی هستند و آیا این شهرک به جز راه اصلی راه های مخفی و دور از چشم عموم دارد ؟ اصلا قیمت پایه هر کدام از این ویلاها چه قدر است؟

 

ویلاها و عمارت های باستی هیلز
خانه ها و عمارت هایی که دقیقا مانند کاخ های ستاره های هالیوودی ساخته شده اند منتهی با این تفاوت که آن خانه های لوکس در کالیفرنیا کشور به قولی کافر وجود دارد و ویلاهای باستی هیلز در کشور گشترش دهنده عدل اسلامی واقع شده است.

احتمالا آن هایی که به هر دلیلی نتوانسته اند به آمریکا مهاجرت کنند تصمیم گرفتند آمریکا را به لواسان بیاورند تا بتوانند در ویلاهای لاکچری خود خوشگذرانی کنند.

نکته عجیب این است که ساخت این شهرک بارها و بارها به دلیل نقص قوانین مورد بازبینی و توقف قرار گرفت ولی متاسفانه دست های پشت پرده زورش قوی تر از قانونی بود که برای همه لازم الاجرا است.

برای مثال بر طبق قانون نباید ویلاهایی بالای 900 متر بنا در آن مکان احداث میشد و حتی قسمت زیادی از بناهای موجود در آنجا کاملا جزئه لواسان نبوده و زمین های زراعی محسوب می شدند و قانونا ساخت و ساز در آنجا ممنوع بوده است.

ولی نه تنها در آن مکان ها ساخت و ساز کلید خورد، بلکه ویلاهایی با وسعت حتی 5 هزار متر مربع هم ساخته شد که عملا باعث شد مردم به دو دسته قشر کم جمعیت بسیار مرفح و باقی مردم تقسیم بندی شوند.

 

معماری آمریکایی

ساختمان های احداث شده در باستی هیلز کاملا با تمامی ویلاهایی که دیده اید معماری ساختشان متفاوت است و به سبک ویلاهای آمریکایی و معماری هلندی احداث شده اند.

شاید فکر کنید که تمامی این موارد تنها اغراقی بیش نیست ولی تا زمانی که از نزدیک آن ها را مشاهده نکنید باورتان نخواهد شد.

ویلاهایی با ساختار هندسی متقارن و غیر متقارن که در ساخت آن ها ترکیب سنگ های گران قیمت و عناصر شیشه و فلز حرف اول را می زنند.

عمارت هایی با سقف های بسیار بلند که با متراژ بسیار زیاد قسمت های فراوانی اعم از استخر سربسته، سونا و جکوزی با متراژ بسیار بالا، سینما اختصاصی، اتاق بازی و اتاق بیلیارد و موارد دیگر در آن جا گنجانده شده است.

سوا از استخرهایی که گاه به صورت شخصی داخل اتاق خواب هم قرار دارد، استخر های بزرگ دیگری با معماری خاص در قسمت شمالی ویلاها احداث شده است که نورپردازی های ویژه ای در آن ها انجام شده است.

معماری ساختمان ها بسیار مستحکم است و برخلاف آپارتمان هایی که صرفا برای سود آوری در سطح شهر ساخته می شوند، متریال و نحوه ساخت این ویلاها بسیار استاندارد و لوکس است.

عمدتا برای افزایش لوکس بودن و به قولی لاکچری بودن ساختمان ها از سنگ های مرمر استفاده شده است. این سنگ ها در عین زیبایی خاصی که دارند به علت وزن بالای خود، نمای ساختمان را سنگین می کنند و به علت اینکه نمی توانند به خوبی به ملات بچسبند امکان سقوط کردن این سنگ های لاکچری وجود دارد.

به همین علت برای کم کردن احتمال سقوط این سنگ های گران قیمت و جلوگیری از حوادث مالی و جانی در قسمت های خاصی از نمای این ساختمان ها از پیچ و رولپلاک نما استفاده کرده اند.

البته پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چیزی بود که از کارشناسی ساختمان ها متوجه شدیم چرا که اجرای کار به قدری تمیز و استاندارد بود که از حتی از نزدیک هم مشخص نبود. جهت اطلاع دو تا از مجموعه هایی که در ایران کار پیچ و رولپلاک نما را انجام میدهند مجموعه های سازه لوکس و جهان فرود هستند که میتوانند کار را تمیز در بیاورند.

نحوه دیوار کشی

همانطور که در بالا اشاره کردیم این شهرک در منطقه مسکونی لواسان قرار ندارد و در منطقه ای است که ساخت و ساز قانونا در آن ممنوع بوده است.

ویو این شهرک به نحوی است که رو به روی سد لتیان قرار دارد و دیوار های آن به نحوی بلند است که ارتفاع 6 متر را رد میکند و به نوعی کاملا آن را شخصی سازی میکند.

در حالی که باید بازدید برای عموم وجود داشته باشد و نمیتوان به وسیله دیوار های بسیار بلند همه چیز را پنهان کرد!!!

قیمت ویلاهای باستی هیلز

قیمت این ویلاها واقعا امری غیر مشخص است. فقط میتوان گفت میلیاردها میلیارد هر یک از این عمارت ها قیمت دارد و نمی توان به راحتی برای آن ها قیمت مشخص کرد.

چرا که متاسفانه قیمت ها جوری شده است که برای خرید یک خانه ساده در مرکز شهر باید میلیاردی پول پرداخت کنید!! چه برسد به خرید ویلاهایی که به خاص ترین روش و با بزرگ ترین متراژ در بهترین جای تهران یعنی باستی هیلز ساخته شده باشد….

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *