اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کاهش تلف شدن حیوانات حیات وحش بشاگرد به شرط تکمیل واکسیناسیون!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی هرمزگان گفت: از آغاز طرح واکسیناسیون دام‌های اهلی علیه بیماری آبله در بشاگرد تاکنون ۷۵ درصد این دام‌ها واکسینه شده اند.

بازخبر/ حمید خامه چی صبح امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) در تشریح این خبر، افزود: در شهرستان بشاگرد ۸۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز وجود دارد و از زمان اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها از نیمه اول دیماه پارسال تاکنون، ۲۰ نیروی دامپزشکی در قالب ۵ گروه عملیاتی در ۱۵۰ روستای بشاگرد کار واکسیناسیون این دام‌ها را بر عهده دارند.

وی پیش بینی کرد ۲۵ درصد دیگر دام‌ها تا پایان اردیبهشت ماه امسال علیه آبله واکسینه شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان هرمزگان با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون دامی در شهرستان بشاگرد باعث کاهش تلف شدن حیوانات حیات وحش این منطقه می‌شود، تصریح کرد: دامداران به منظور پیشگیری از بیماری‌های دامی؛ واکسیناسیون و ضدعفونی آبشخورهای دام را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت مشاهده علائم ترشحات بینی و چشم، اسهال، سرفه و تنفس نامنظم دام ها، موضوع را به اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد اطلاع دهند.

خامه چی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری آبله در شهرستان بشاگرد در یکسال گذشته باعث تلف شدن شمار زیادی از حیوانات حیات وحش بشاگرد شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *