اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرکل دفتر علوم انسانی جهاد دانشگاهی:

رشد کمی و کیفی فعالیت‌های گروه مطالعات راهبردی جهاد دانشگاهی هرمزگان

مدیرکل دفتر علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاد دانشگاهی گفت: ارزیابی‌های ما نشان از تلاش و رشد کمی و کیفی فعالیت‌های گروه مطالعات راهبردی هرمزگان دارد.

بازخبر/ دکتر مهشید منزوی در سفر خود به هرمزگان، ، اظهار کرد: تمرکز جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی به خصوص در زمینه علوم انسانی بر روی دانش و کاربردی سازی آن در جامعه بوده است.

وی افزود: سیاست جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر تأکید بر فعالیت‌های کاربردی و حل مشکلات کشور بوده است تا بتوانیم قدم‌هایی برای بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی اجتماعی در فضای علوم انسانی برداریم و در این راستا ارتباط نزدیک با دستگاه‌های اجرایی ضروری بود. به همین سبب اتفاقات خوبی در سال‌های اخیر رخ داد و طرح‌های ملی خوب و ماندگاری در حوزه علوم انسانی اجرا شد.

مدیرکل دفتر علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاد دانشگاهی تصریح کرد: تمایل رئیس و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی این بود که فعالیت‌های علوم انسانی به سمت ارائه طرح‌های فناورانه پیش رود. خوشبختانه در پایان سال ۱۴۰۰ توانستیم ۴ طرح را مصوب کنیم که در قالب طرح‌های فناورانه مورد حمایت قرار گیرند که شامل طرح ملی توسعه اجتماعی، موج دوم پیماش ملی خانواده، پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های گردشگری، پیمایش رضایت از زندگی بوده است.

منزوی عنوان کرد: طرح توسعه اجتماعی کشور در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی مورد استقبال عمده وزرا، استانداران و مدیران کل سراسر کشور قرار گرفت به گونه‌ای که این پروژه مورد حمایت وزارت کشور قرار گرفت تا در سطح گسترده‌تری در سراسر کشور اجرا شود. خوشبختانه علوم انسانی توانسته وارد طرح‌های کلان ملی و فناورانه شود. تلاش شده فعالیت همه واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در راستای اسناد کلان و نیازهای کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما دورادور در جریان فعالیت‌های گروه مطالعات راهبردی هرمزگان بودیم و ارزیابی ما همواره این بوده که توانمندی‌های خوبی در این گروه وجود دارد. این گروه فضای جامعه خود را می‌شناسد و تلاش می‌کند سمت و سوی خوبی به فعالیت‌های خود دهد به گونه‌ای که بتواند اهداف کلان جهاد دانشگاهی را در راستای نیازهای کشور برآورده کند.

مدیرکل دفتر علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاد دانشگاهی ادامه داد: هدفمان از این سفر دیدن فرآیندهای فعالیت‌ها و تبدیل گروه مطالعات راهبردی هرمزگان از موافقت اصولی به قطعی و همچنین تبادل‌نظر و اشتراک‌گذاری زمینه‌های فعالیت‌ها در آینده بود.

منزوی خاطرنشان کرد: گزارش‌ها و آمار و اطلاعاتی که از سوی رئیس و معاونت پژوهشی واحد هرمزگان واصل شد، نشان دهنده این بود که گروه مطالعات راهبردی هرمزگان تلاش‌های بسیاری از لحاظ کمی و کیفی داشته و از لحاظ درآمد نیز توانسته روی پای خود بایستد. واحدهای استانی با چالش‌های بسیاری مواجه بوده و مجبور به فعالیت در حوزه‌های گوناگون هستند که ممکن است از سیاست‌های کلان جهاد دانشگاهی فاصله داشته باشد و توصیه ما این است فعالیت‌ها و پروژه‌ها علی‌رغم همه مشکلات در راستای محور اصلی و تخصصی باشد.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه همکاران ما در گروه مطالعات راهبردی هرمزگان در تدوین اسناد توسعه و بالادستی بسیاری در این استان دخیل بوده‌اند و امیدواریم این فعالیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *