اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران خبرداد

تسریع در انجام عملیات لایروبی بندر باسعیدو در دستور کار شیلات ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تسریع در انجام عملیات لایروبی بندر باسعیدو با توجه مطالعات صورت گرفته را در دستور کار مجموعه شیلات ایران قرار داد.

بازخبر/ سید حسین حسینی صبح امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در بازدید از بندرصیادی باسعیدو با اشاره به اینکه قشم را می توان نگین فعالیت های شیلاتی و به ویژه صیادی استان و کشور خواند، افزود: صید و صیادی در شهرستان قشم از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته است ‌و با حمایت های شیلات هرمزگان در این شهرستان توانسته همگام با پیشرفت در بخش آبزی پروری، فعالیت های صیدو صیادی در قشم را نیز ارتقا دهد.

وی اشتغال ایجاده شده شیلاتی شهرستان قشم تنها در بخش صیادی را بالغ بر ۶۷۰۰ نفر خواند و گفت: این میزان صیاد با بهره مندی از حدود ۱۲۰۰ فروند شناور صیادی به صید و صیادی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر صیادی باسعیدو تسریع در انجام عملیات لایروبی بندر باسعیدو با توجه مطالعات  صورت گرفته را در دستور کار مجموعه شیلات ایران قرار داد.

حسینی با بیان اینکه شیلات هرمزگان در حوزه خدمات صیادی و  بنادر صیادی اقدامات بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: با توجه به تلاش های صورت گرفته و  همچنین وضعیت خوب پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی خوشبختانه  شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای پروژه‌های بنادر صیادی در استان هرمزگان هستیم.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه قشم رتبه اول تولیدات شیلاتی استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است، گفت: این مهم بیانگر حمایت ها و پشتیبانی های سازمان شیلات ایران و شیلات استان است.

عبدالرسول دریایی خاطرنشان کرد: شهرستان قشم رتبه اول صید ساردین و متو در کشور را دارا است و این شهرستان بیش از ۷۰ درصد از صید ماهیان سطح‌زی ریز استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به قدمت و اهمیت بندر صیادی باسعیدو بیان کرد: این بندر صیادی با حدود ۱۵۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۸۶۰ نفر صیاد بخش قابل توجه ای از فعالیت صید و صیادی دستان را به خود اختصاص داده است.

دریایی با تشکر از حمایت های خوب سازمان شیلات ایران و استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان گفت: خوشبختانه اهتمام خوبی برای ساماندهی، توسعه و بهسازی بنادر صیادی با توجه به اهمیت آن دیده می شود که بی تردید نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *