ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

هفته قرآن و عترت در تقویم استان هرمزگان تدوین خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: هفته قرآن و عترت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در تقویم استان هرمزگان تدوین خواهد شد.

  بازخبر/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی استان هرمزگان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نوبت‌های مختلف، خط و مشی جریانات قرآنی در کشور را تبیین فرمودند و برخی از مطالب را تکرار می‌کنند که نشان دهنده این است که برخی از خواسته‌های ایشان هنوز محقق نشده است.

وی، با بیان اینکه بار مسئولیت هم به عهده دستگاه‌ها و نهادها و هم بر عهده فعالان قرآنی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور مردم مانند منبر در جامعه راه اندازی شود یعنی نشست‌هایی با اعلام قبلی با حضور مردم و قاریان به صورت مستمر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر این نکته که برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن باید به فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: در صورت ترویج این فرهنگ در جامعه، دیگر نیازی به متولی برای برگزاری نشست‌های قرآنی وجود ندارد که تحقق این امر مستلزم فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و فعالین قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که مساجد به عنوان محور کرسی‌های تلاوت نقش ایفا خواهند کرد، اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه و تقویت گفتمان قرآنی در جامعه، صدا و سیما باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی، فعالیت برادران اهل سنت در حوزه مکتب‌خانه‌ها را الگوی مناسبی برای تمام مردم دانست و خاطرنشان کرد: نقش مکتب خانه‌ها در میان شیعیان در ترویج و آموزش قرآن بسیار پر اهمیت بود و برادران اهل سنت این مکتب‌خانه‌ها را حفظ کرده‌اند که امری پسندیده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ادامه داد: کار قرآنی باید توسط مردم اداره شود و نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی باید نقش پشتیبانی، حمایت، هدایت و نظارت را ایفا کنند و امور جاری توسط سازمان‌های مردم نهاد مدیریت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی را برای تعیین هفته قرآن به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه کند تا در تقویم استان هرمزگان نیز درج و محور فعالیت‌ها شود.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان یکی از ۱۰ استان الگو و نمونه برای تدوین سند مهندسی فرهنگ انتخاب شده است و به زودی فعالیت اجرایی فرهنگی استان بر اساس سند فرهنگی تدوین شده آغاز خواهد شد و دستگاه‌های فعالیت‌ها را انجام خواهند داد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سند مسائل قرآنی است. برنامه‌های قرآنی باید منطبق با سند نقشه مهندسی استان هرمزگان ارائه شود تا منابع مالی آن نیز تامین شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *