آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

افزایش ۲۵۰ هزار تومانی جریمه بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز!

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: جریمه بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز بابت هر روز بکارگیری ۶۹۶ هزار و ۶۲۵ تومان اعلام شده که در مقایسه با پارسال۲۵۰ هزار تومان بیشتر است.

بازخبر/   مجتبی معین وزیری صبح امروز (۵ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در حالی که سال گذشته جریمه به کارگیری اتباع غیر مجاز خارجی بابت هر روز اشتغال، ۴۴۲ هزار و ۵۸۰ تومان بود این رقم از سوی اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال جدید، ۶۹۶ هزار و ۶۲۵ تومان اعلام شده و ۲۵۴ هزار تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: تعیین مبلغ جریمه بر اساس مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ صورت می‌گیرد و در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده کند یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

معین وزیری با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ را جهت ارائه شکایات و گزارش‌های مردمی  در این خصوص است، تصریح کرد: بعضی از کارفرمایان برای فرار از پرداخت حق بیمه و به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی آنها را به خدمت می‌گیرند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *