چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

واکسیناسیون کودکان و دُز سوم بزرگسالان هرمزگان در سطح قابل قبولی نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: درمقایسه شاخص‌های دو هفته اخیر در شاخص انجام تست و غربالگری به دلیل مراجعه بیشتر سرپایی به مراکز غربالگری کووید به میزان ۴۷.۵ درصد افزایش داشتیم، شناسایی موارد مثبت این بیماری نیز ۳۸.۵ درصد افزایش داشت اما خوشبختانه در موارد بستری ۸ درصد کاهش و شاخص فوت نیز ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

بازخبر/  دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (۳۰ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: روند مراجعه سرپایی در مراکز غربالگری کووید افزایش و روند مراجعه به درمانگاه‌های خصوصی کاهش داشت.

وی ادامه داد: به طور کلی استان هرمزگان با توجه به سفرهای نوروزی در یک هفته افزایش شاخص داشت اما در طی هفته اخیر علی رغم افزایش شاخص مراجعه سرپایی، شاخص بستری بیماران کاهش پیدا نمود.

نوروزیان با اشاره به اینکه هنوز قضاوت برای تایید شروع پیک جدید زود است و باید یک تا دو هفته آینده منتظر بود تا شاخص های غربالگری این موضوع را روشن کنند، عنوان کرد: در طی دو هفته اخیر شهرستان‌های بوموسی و هرمز به رنگ نارنجی بودند اما این هفته شهرستان‌های جاسک و بندر خمیر نیز اضافه شدند.

وی بیان کرد: شهرستانهای قشم و بندرلنگه آبی و مابقی شهرستانهای استان به رنگ زرد هستند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: با توجه به‌ احتمال پیک دوباره، متاسفانه واکسیناسیون دُز سوم بزرگسالان و واکسیناسیون کودکان استان در سطح قابل قبولی نیست. ۴۷.۵ درصد واجدین شرایط دوز سوم و ۳۵ درصد کودکان دوز اول و ۱۴ درصد دوز دوم را تزریق کرده‌اند. این میزان تزریق در کودکان با توجه به بازگشایی مدارس درصد کمی است و از والدین تقاضا می شود هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند تا  کودکان عزیز از میزان ایمنی مناسبی برخوردار شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *