اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی:

در ماه رمضان به دنبال رژیمی باشید که تمامی نیازهای بدن را تأمین کند

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بهترین نوع رژیم غذایی در ماه رمضان رژیمی است که تمام نیازهای بدن را تامین کند.

مژده آزور ، افزود: بدن باید در طول روز دریافت مناسب و متعادلی از درشت مغذی ها و ریز مغذی ها داشته باشد، همچنین استفاده از گروه های غذایی شامل نان و غلات، سبزیجات، میوه ها، شیر و لبنیات، گوشت و پروتئین ها و چربیها به مقدار کافی در وعده های مختلف غذایی ضروری است.

آزور اظهار کرد: تمام وعده های غذایی که انتخاب می کنیم مهم است، وعده غذایی افطار و سحری هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

وی ضمن توصیه هایی در خصوص نحوه افطار، عنوان کرد: هنگام افطار بدن در حالتی بوده که ۱۶ ساعت دریافت غذایی نداشته است، لذا توصیه می شود، افراد برای اینکه به دستگاه گوارش فشار وارد نشود، با یک لیوان آب ولرم یا چای کمرنگ افطاری را شروع کنند.

آزور اظهار کرد: افطار را با نان و برنج شروع نکنیم تا احساس سیری ایجاد نشود، پس از مصرف مایعات ولرم و خرما و آماده شدن دستگاه گوارش از یک کاسه سوپ کم چرب، آش با حبوبات کم و یا نان و پنیر و وعده هایی شبیه صبحانه استفاده کنیم.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه اضافه کرد: پس از مصرف افطاری سبک و با دادن یک ساعت استراحت به معده به دنبال مصرف وعده شام می رویم. در وعده شام نیز باید از پروتئین های بیشتری استفاده کرد تا بخشی از کمبود های بدن جبران شود.

وی تصریح کرد: از سبزیجات و فیبرها در وعده سحر بیشتر استفاده شود؛ باید مایعات مورد نظر بدن را از وعده افطار تا سحری بصورت هر یک ساعت در نظر بگیریم تا در طول روز دچار یبوست نشویم.

آزور بیان کرد: مهمترین وعده غذایی در ماه رمضان وعده سحری است؛ این وعده بیشتر برای نوجوانان که در حال رشد هستند توصیه می شود و حتما از پروتئین­ها، سبزیجات و میوه های آب­دار بیشتر استفاده کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *