ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان خبرداد

ورود ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار گردشگر به هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین سال جاری ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۵۳ نفر وارد استان هرمزگان شدند.

 بازخبر/ سهراب بناوند  افزود: بر همین اساس مجموع تردد خودرو به جزایر ۵۸۶ هزار و ۳۰۴ خودرو و مجموع تردد مسافر به جزایر ۲  میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۸ نفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری استان باهدف خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران و گردشگران نوروزی افزایش یافت، تصریح کرد: در همین زمان ۳۸۱ بازدید نظارتی از اماکن تحت پوشش این اداره کل انجام شد که از این تعداد ۴۳ فقره تشویق، ۹۶ مورد تذکر و ۱۹ اخطار صادر شد.

وی مجموع اقامت در استان هرمزگان را به‌جز مناطق آزاد کیش و قشم ۳ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۱۴ نفر دانست و عنوان کرد:  جمع اقامت در استان هرمزگان با مناطق آزاد کیش و قشم ۷ میلیون ۱۳۴ هزار و ۹۶۳ نفر است.

بناوند در خصوص ستاد استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی اضافه کرد: به همت شهرداری و مدیریت فرمانداری بندرعباس در تاریخ ۲۷ اسفند ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی شهر بندرعباس افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی همه مراکز شهرستان‌های استان نیز برپا شد و خدمات موردنیاز گردشگران و مسافران مانند راهنمایی به محل‌های اسکان ایمن و معرفی جاذبه‌های گردشگری را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر بندرعباس اظهار کرد: هم‌زمان با تحویل سال نو از اولین مسافرین و گردشگران ورودی به شهر بندرعباس با اهدا و گل و شیرینی و بسته‌های فرهنگی در فرودگاه، راه‌آهن و اسکله شهید حقانی بندرعباس استقبال شد.

بناوند در خصوص معرفی صنایع‌دستی استان به مسافران و گردشگران نوروزی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در قالب ۱۰۰ غرفه از ۲۷ اسفند تا ۱۲ فروردین برپا شد و در کنار این نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی نیز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و پخت غذاهای محلی برپاشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به برگزاری نوروزگاه در استان بیان کرد: رویداد نوروزگاه در بندرعباس و مراکز شهرستان‌ها هر شب از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰تا ۱۲ فروردین سال جاری باهدف معرفی آیین، رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین استراحتگاه‌های بین‌راهی عشایری (سیاه‌چادر) برای جذب بیشتر گردشگران و مسافران در شهرستان حاجی‌آباد راه‌اندازی شد.

بناوند آمار بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی را ۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۷۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۵۷ هزار و ۷۵۷ نفر از اماکن تاریخی، ۷۳۹ هزار و ۲۴۱ نفر از اماکن تفریحی، ۴۳۴ هزار و ۱۴۶ نفر از اماکن طبیعی، ۸۵ هزار و ۱۴۵ نفر از اماکن سلامت، ۵۵۵ هزار و ۷۵۱ نفر از اماکن مذهبی و ۷ هزار و ۹۳۲ نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *