چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

میهمانان قشمی نیم میلیونی شدند

رییس ستاد سفر قشم از ورود بیش از نیم میلیون در ۱۰ روز گذشته که به چهار برابر شدن جمعیت این شهرستان منجر شد، خبر داد.

بازخبر/  افشار فتح‌الهی در نشست خبری ستاد سفر قشم، اظهار کرد: حجم بالای ورود گردشگران به جزیره قشم به نحو شایسته‌ای از سوی کمیته‌های ۱۳گانه ستاد سفر قشم و دیگر نهادهای خدمات‌رسان شهرستان مدیریت ‌شده و اندک کمبودها در برابر حجم بالای خدمات، طبیعی است.

وی با اعلام اینکه صف ۸ کیلومتری ورود خودروی مسافران از اسکله پهل برای ورود به اسکله لافت، در کمتر از ۲ ساعت انجام می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته مدت‌زمان ماندگاری برای ورود به لافت تا ۸ ساعت هم طولانی می‌شد.

به گفته فتح‌الهی برنامه‌ریزی های انجام شده برای روانسازی ترافیک از اسکله پهل در ۲ ماه گذشته با جدیت پیگیری شد که منجر به کاهش ماندگاری گردشگران در صف شد.

وی همچنین ظرفیت اماکن اقامتی را بالای ۱۰۰ درصد اعلام و اضافه کرد: با اضافه کردن تخت در مجموعه های با ظرفیت کمتر، سعی شد از ظرفیت موجود نهایت استفاده بشود.

تصادف منجر به فوت در قشم نداشتیم

به گفته رییس ستاد سفر قشم، با اصلاح نقاط حادثه‌خیز در مسیر راه‌های مواصلاتی جزیره قشم پیش از شروع تعطیلات پایان سال، خوشبختانه تا به امروز هیچ تصادف منجر به فوت در این جزیره نداشتیم.

وی ادامه داد: امیدواریم همه رانندگان وسایل نقلیه با احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تلاش کنند تا پایان سال و در طول سال هم با حادثه‌ای که منجر به جان باختن هم‌وطنانمان شود، مواجه نشویم.

برای ورود بیش از یک‌میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کردیم

وی تصریح کرد: با عبور از شرایط سخت کرونایی، پیش‌بینی افزایش سفرها به قشم از چند ماه پیش در جلسات ستاد سفر مطرح شده بود و ما برای میزبانی از بیش از یک‌میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رییس ستاد سفر قشم بیان کرد: خوشبختانه تمامی اماکن اقامتی قشم شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، کمپ پارک‌ها، خانه‌ای اجاره‌ای دارای مجوز، بوم‌گردی‌های روستایی  پر از میهمان است و با توجه به اینکه بخشی از میهمانان هرروز از قشم خارج می‌شوند، آماده پذیرش میهمانان جدید نوروزی در این جزیره زیبا هستیم.

او ادامه داد: کالاهای اساسی و اقلام روزمره موردنیاز مردم ساکن و میهمانان نوروزی از سوی ستاد سفر قشم و ادارات مرتبط تأمین‌شده است.

فتح‌الهی در پاسخ به سوالات مطرح شده درزمینه خدمات و سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف جزیره گفت: ۲۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۴ کمپ پارک جزیره قشم ایجادشده که بیشتر این سرویس‌های بهداشتی در طول سال بلااستفاده هستند و در ایام پیک سفرها، بازگشایی می‌شوند.

وی گفت: تا زمانی که شبکه بزرگراهی از شهر قشم تا مبادی ورودی فرودگاه و اسکله لافت ایجاد نشود، مشکل ترافیک جزئی در جاده‌های قدیمی طبیعی است که در ایام نوروز ترددها با تلاش نیروهای پلیس‌راه به‌صورت روان انجام می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به سوالی در مورد ترافیک سنگین شهر درگهان، گفت: یقینا ورود حجم بالای خودرو به شهر کوچکی همانند درگهان موجب ترافیک می‌شود اما با زحمات  نیروهای راهنمایی و رانندگی و استفاده از ۲۰ نیروی بسیجی، این مشکل هم مدیریت شده است.

فتح‌الهی درخصوص افزایش کرایه لندیگ کرافت‌ها در زمان حضور میلیونی گردشگران در جزیره گفت: افزایش قیمت لندینگ کرافت ها در ستاد تنظیم بازار استان صورت می گیرد که سازمان منطقه آزاد قشم عضو آن نیست ولی نظر ما که به استاندار ابلاغ شد، موافق با افزایش قیمت برای ساکنین نیستیم.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش قیمت لندینگ کرافت ها با بیان اینکه در دستورالعمل جدید افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ها لحاظ شده است، اضافه کرد: برای اینکه این افزایش مانع ورود گردشگران نشود، با مشورت اعضای هیات مدیره ۳۲ درصد تخفیف عوارض تا پایان شهریور ماه در نظر گرفته شد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *