اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
وعده سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کیش:

برقراری ۴۰۰ پرواز هفتگی و تردد چهار کشتی تفریحی کروز بین کیش و قطر در ایام جام جهانی

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هم اکنون با موافقت مسوولان کشور قطر ۴۰۰ پرواز هفتگی از مبدا جزیره کیش در خط هوایی کیش – دوحه که همزمان با ایام مسابقات راه اندازی می شود برقرار خواهد شد و علاوه بر آن تردد چهار کشتی تفریحی کروز نیز برنامه ریزی شده است.

بازخبر/  سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز گذشته(۲۳ اسفندماه) در حاشیه سفرش به کیش اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب  حداقل ۱۰۰ هزار گردشگر در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده که دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری برای ایفای سهم حداکثری به دنبال ایجاد شرایط حضورگردشگران و برخی تیم ها در جزایر کیش و قشم است.

وی افزود: هم اکنون با موافقت مسوولان کشور قطر ۴۰۰ پرواز هفتگی از مبدا جزیره کیش در خط هوایی کیش – دوحه که همزمان با ایام مسابقات راه اندازی می شود برقرار خواهد شد و علاوه بر آن تردد چهار کشتی تفریحی کروز نیز برنامه ریزی شده است.

محمد با بیان اینکه در این راستا تکمیل ترمینال جدید فرودگاه کیش، افزایش هتل های پنج ستاره  از ۱۰ به ۱۵ مورد، احداث ۲ زمین فوتبال و ۲ سالن بدنسازی، بهسازی سه زمین فوتبال از دیگر برنامه های تدوین شده برای جذب گردشگران جام جهانی است اضافه کرد: برای این مهم راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی، گردشگری و سازمان بنادر و دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد پای کار آمده اند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با شناختی که از آقای کشاورز دارم، می‌توانند باعث پیشرفت و آبادانی بیش از پیش منطقه آزاد کیش شوند.
سعید محمد افزود: فرایند انتصاب آقای محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست قبلی منطقه آزاد کیش طول کشید و تاییدیه‌های ایشان هم رسید، اما با استعفای نوایی لواسانی از نعمت حضورش در کیش بی بهره شدیم.

وی با تشکر از زحمات مدیران گذشته در جزیره کیش، بیان کرد: جزیره کیش در آستانه نوروز قرار دارد و ثبات مدیریتی در کیش در این ایام بسیار مهم است که به همین دلیل شب گذشته امضای رییس جمهور و معاون اول ایشان را دریافت کردیم تا آقای کشاورز به صورت رسمی در کیش حضور یابند.

این مقام مسئول با تشکر از زحمات آقای پورزادی، سرپرست معاونت عمرانی منطقه آزاد کیش، حضور ایشان در جزیره کیش را در ادامه مسیر با ارزش برشمرد و افزود: آقای کشاورز هم فردی توانمند در حوزه‌های تخصصی، مدیریتی و شفاف سازی امور است که به پیشبرد برنامه‌های سازمان کمک شایانی خواهد کرد.

محمد بیان کرد: پیگیر حل و فصل مشکلات مناطق آزاد هستیم و در هر جلسه‌ای که می‌رویم باید قبل از بیان مطالبات مناطق آزاد ذهنیت منفی نسبت به این مناطق را از بین ببریم. دبیر شورای عالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: قاچاق و سکوی واردات بودن مناطق آزاد دو موضوع اشتباهی است که چهره اصلی مناطق آزاد را مخدوش کرده و این مساله آزاردهنده باید با کمک مدیران پرتلاش و رسانه‌ها اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای برتر اقتصادی از مناطق آزاد به عنوان موتور پیشران خود استفاده میکنند و مناطق آزاد باید با الگوپذیری از مناطق پیشرفته به سرعت رشد کنند تاکید کرد: ارائه زمین رایگان و تسهیلات آسان در جایی مثل دبی برای سرمایه گذاران ما در مناطق آزاد، جای نگرانی دارد و به همین دلیل باید فرایندها اصلاح شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: درمناطق آزاد اگر قرار است تولید، صادرات و اشتغال تحقق یابد، نیازمند سرمایه گذاری است و در این مسیر نیازمند ارائه معافیت‌ها و مشوق‌ها هستیم.

محمد با اشاره به اینکه مقررات مناطق آزاد مخدوش شده است، گفت: اگر تسهیلات برای سرمایه گذاران وجود نداشته باشد کسی در مناطق مرزی سرمایه گذاری نمی کند.

وی اظهار کرد: با دید نامناسبی که در مسوولان نظام نسبت به مناطق آزاد شکل گرفته است، روند امور کمی با کندی مواجه است که در حال شفافیت‌سازی و اتهام‌زدایی از چهره‌ مناطق آزاد در الگوهای جهانی هستیم لازم است در این مسیر مسوولان، بومیان، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه‌ی مناطق آزاد در اعتلای مناطق آزاد یاور ما باشند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: شرط اصلی پیشرفت، سرمایه‌گذاری بوده که این مساله نیازمند ثبات قوانین، وجود اعمال مشوق های مالیاتی و گمرکی پیش بینی شده در قانون چگونگی مدیریت مناطق آزد است.

وی یادآور شد: احیای مشوق های مالیاتی مناطق آزاد تجاری، جلوگیری از تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد، احساس ماده ۶۵ احکام توسعه برای جلوگیری از مدیریتی دوگانه، افزایش سهم واردات از سه میلیارد به چهار میلیارد دلار در هر سال از برنامه های پیش روی این دبیرخانه است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *