ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

در زمان پوشیدن ماسک صورت از ضدعفونی‌کننده دست استفاده نکنید

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اسپری کردن محلول ضدعفونی‌کننده روی ماسک صورت برای استفاده بیشتر ممکن است بیشتر از اینکه مفید واقع شود مضر باشد.

بازخبر/  به نقل از نیوز، دانشمندان اظهار کردند: در واقع قرار گرفتن در معرض ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل اثربخشی ماسک را کاهش می‌دهد.

با توجه به تمایل استفاده مجدد از ماسک ممکن است وسوسه افزایش عمر آن با ضدعفونی کردن بین استفاده ایجاد شود اما محققان می‌گویند که باید از این امر اجتناب شود.

آنان دریافتند که ماسک‌های تنفسی یکبار مصرف می‌توانند اثربخشی خود را پس از چهار ساعت قرار گرفتن مداوم در معرض بخارهای ضدعفونی‌کننده الکلی یا یک اسپری مستقیم ضدعفونی‌کننده حفظ کنند اما اگر از این مدت بیشتر شود احتمال تخریب جدی‌تری وجود دارد.

علاوه بر این، قرار دادن ماسک‌ها در معرض غلظت بالایی از بخارهای الکلی، آن‌ها را چنان در معرض خطر قرار می‌دهد که دیگر محافظتی در برابر خطرات موجود در هوا ارائه نمی‌کنند.

گمان می‌رود این تحقیق، اولین مورد از نوع خود در جهان باشد که تاثیر بخارهای ناشی از ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل و محلول‌های پاک‌کننده را بر عملکرد ماسک N۹۵ و P۲ بررسی می‌کند.

دکتر جورگ شوتز، محقق اصلی این تحقیق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود (CSIRO) گفت: ماسک‌های یکبار مصرف همچنان بخشی از زندگی بسیاری از ما خواهند بود زیرا دفاعی در برابر کووید-۱۹، سویه‌های آن و هر عامل بیماری‌زای آینده ارائه می‌کنند اما ‌شنیدیم که برخی افراد تلاش می‌کنند عمر این ماسک‌ها را با تمیز کردن آنها طولانی‌تر کنند.

به همین دلیل درباره انواع محصولاتی که مردم در طول همه‌گیری بیشتر استفاده ‌کردند مانند محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست مبتنی بر الکل و محلول‌های تمیزکننده تمرکز کردیم و متوجه شدیم که این محصولات می‌توانند بر خواص الکترواستاتیکی ماسک‌های صورت تاثیر بگذارند.

این ماسک‌ها متکی به داشتن بار الکترواستاتیکی هستند که ذرات را جذب می‌کنند و آنها را مانند یک تار عنکبوت چسبنده به دام می‌اندازند اما می‌دانیم که این بار الکترواستاتیکی می‌تواند توسط بخارهای الکلی بسیار غلیظ از بین برود.

محققان دریافتند که ماسک‌ها در سه مورد معمول برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ یعنی پوشیدن ماسک و استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست، تمیز کردن میزها هنگام پوشیدن ماسک، اسپری کردن ماسک با مواد ضدعفونی‌کننده و پوشیدن ماسک زمان اسپری محصولات مبتنی بر الکل با غلظت بالا استفاده می‌شوند.

محققان دریافتند که غلطت بخار اسپری ضدعفونی‌کننده می‌تواند به‌طور جدی کارایی ماسک را به خطر بیندازد تا جایی که دیگر از پوشنده محافظت نکند.

قرار گرفتن طولانی‌مدت ماسک در معرض بخار بسیار غلیظ الکل، به‌عنوان مثال برای پاکسازی ماسک یک‌بار مصرف قبل از استفاده دوم ماسک را تخریب می‌کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *