آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رشد ۱۰۰ برابری بستری کودکان هرمزگانی به دلیل اُمیکرون

سخنگوی دانشگاه هرمزگان از ۱۰۰ برابر شدن نسبت بستری مثبت قطعی کرونا در بهمن ماه به نسبت دی ماه در کودکان زیر ۱۲ سال خبر داد.

بازخبردکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (چهارم اسفندماه) در جمع خبرنگاران، افزود:  نسبت بستری مثبت در بهمن به نسبت دی‌ماه که در وضعیت پایداری قرار داشتیم در کودکان این رده سنی، ۱۰۰ برابر افزایش یافته است و اگر بخواهیم  این نسبت را با اوج پیک که در مرداد ماه و با سوش دلتا بود مقایسه کنیم، نسبت بستری قطعی در کودکان باز هم ۴۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این آمار موید این است که اُمیکرون نسبت به سوش‌های دیگر، کودکان به ویژه زیر ۱۲ سال را بسیار بیشتر  درگیر کرده است، گفت: اما در مجموع همچنان میزان ابتلای بزرگسالان به کرونا بیشتر از کودکان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر انجام واکسیناسیون به‌عنوان یک عامل مهم برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید و یا ایجاد علائم شدید در صورت ابتلا به اُمیکرون دانست و عنوان کرد: در مقطع کنونی نسبت بستری به ابتلا در کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است و این نشان می دهد که واکسن در بزرگسالان چقدر اثر گذار بوده است.

نوروزیان بیان کرد: به هیچ عنوان تزریق واکسن شش سالگی (سه گانه) با واکسیناسیون کرونا تداخل ندارد و فقط در خصوص واکسن پاستور بهتر است سه ماه از واکسن سه گانه گذشته باشد اما در خصوص واکسن سینوفارم هیچ تداخلی با واکسن شش سالگی نیست و حتی در یک روز هم می توان تزریق این دو واکسن را انجام داد اما چون واکسن سه گانه ممکن است تب شدید ایجاد کند توصیه می شود در نهایت با فاصله یک هفته‌ای واکسن کرونا تزریق شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است واکسن پاستور همزمان با واکسن کزار تزریق نشود و لازم است بین این دو واکسن سه ماه فاصله بیفتد و اینکه اگر کودک و یا حتی فرد بزرگسالی به هر دلیل واکسن کزاز تزریق کرده باشد، می تواند بدون نگرانی به جای واکسن پاستور از واکسن سینوفارم استفاده کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *