آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

توبیخ و جریمه در انتظار رانندگان بی‌توجه به رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در پاسخ به اینکه آیا رانندگان با ظرفیت مشخص شده تردد می‌کنند، گفت: راننده‌های ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ظرفیت تعیین‌شده برای سوار کردن مسافر را رعایت می‌کنند، زیرا از مراتب گزارش تخلف مطلع هستند و می‌دانند توبیخ، جریمه و … در انتظارشان است.

بازخبرحسین مالکی  با اشاره به اوج گرفتن مجدد ویروس کرونا، اظهار کرد: به دنبال این امر در چهارمحال و بختیاری ترددهای بین‌شهری کاهش یافته است، به طوریکه در حال حاضر شاهد کاهش حدود ۱۲ درصدی مسافران برون شهری هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت‌های مسافربری در شهرهای قرمز و نارنجی ۵۰ درصد بلیط خود را به مسافران می‌فروشند، افزود: طبق بخش‌نامه، رانندگان ناوگان عمومی برون‌شهری در شهرهای قرمز و نارنجی، موظف به سوار کردن ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس هستند، اما اگر راننده‌ای متخلف بیش از ظرفیت تعریف شده مسافر سوار کند، مسافران باید با تلفن گویای ۱۴۱ تماس و این تخلف را اطلاع دهند.

وی ادامه داد: در صورت ثبت تخلف، کمیسیون ماده تخلفات رانندگان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تشکیل و با راننده خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای کرونا تاکنون طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا، ضدعفونی روزانه ناوگان برون شهری و بازدید کارشناسان این اداره‌کل از ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری انجام می‌شود، البته نیرویی از سوی این اداره‌کل در پایانه مسافری مستقر است که روزانه ضدعفونی اتوبوس و پروتکل‌های بهداشتی را رصد کند.

وی گفت: ممکن است راننده از مبدأ با رعایت تمامی پروتکل‌ها حرکت و در مسیر تردد بیش از حد ظرفیت، اقدام به سوار کردن مسافر کند یا حتی مسافری بدون ماسک یا رعایت فاصله اجتماعی نشسته باشد، لازم است این تخلفات از سوی مسافران، سریعا با شماره‌گیری ۱۴۱ گزارش شود.

مالکی خاطرنشان کرد: اصولا راننده‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ظرفیت تعیین‌شده برای سوار کردن مسافر را  رعایت می‌کنند، زیرا از مراتب گزارش تخلف مطلع هستند و می‌دانند توبیخ، جریمه و … در انتظارشان است، بنابراین سعی می‌کنند تخلفی انجام ندهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *