ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
محمد صالحی تاکید کرد

مردم در اولین فرصت واکسن بزنند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه گروهی که در برابر واکسیناسیون مقاومت می‌کنند در معرض بیشترین خطر بوده و می توانند بیماری را در سطح جامعه پخش کنند.

بازخبر/  حسین محمد صالحی دارانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز موج ششم کرونا در کشور و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: متاسفانه ما در سطح جامعه شاهد بودیم که عده ای در برابر تصمیم ستاد کرونا در خصوص واکسیناسیون اجباری واکنش نشان دادند و بحث نه به واکسن اجباری را مطرح کرده و مردم را تحریک کردند. ما دیدیم با تلاش وزارتخانه بهداشت و دولت در بحث واکسیناسیون عمومی آمار مبتلایان و فوتی هاد کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه گروهی که در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند در معرض خطر بوده و می توانند بیماری را در سطح جامعه پخش کنند. با توجه به آغاز موج ششم کرونا با سویه امیکرون و قدرت سرایت بالایی که این سویه دارد لازم است همه افراد جامعه هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با انجام کامل واکسیناسیون می توان تا حدی از شیوع گسترده این سویه جدید پیشگیری کرد. همان طوری که از آمارها مشخص است میزان مبتلایان و فوتی‌ها روز به روز در حال افزایش است. درست است که کارشناسان معتقد هستند که مرگ و میر این سویه کمتر است اما قدرت سرایت آن بالا بوده و نباید به هیچ وجه عادی انگاری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و در اولین فرصت دزهای واکسن را دریافت کنند. از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید هر چه سریع‌تر در خصوص فعالیت مراکز آموزشی و ادارات و سایر مراکز در موج ششم تصمیم گیری شود. ما هرچه در این حوزه تعلل کنیم ممکن آسیب بیشتری متوجه کشور شود. ما امکانات درمانی محدودی داریم و پاسخگوی افزایش روزافزون مبتلایان نیست.

وی افزود: تعلل در تصمیم گیری فشار را بر کادر درمانی چند برابر می کند. فعالیت های آموزشی باید محدود شود. نباید کار را به اما و اگر بسپاریم. باید تدابیر جدی اتخاذ شود تا از شیوع گسترده  سویه امیکرون پیشگیری شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *