ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

“تکمیل پل خلیج فارس و خرید تضمینی آب” دو درخواست اصلی قشموندها از هیات‌دولت

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تامین منابع به منظور آغاز عملیات اجرایی پل خلیج فارس در بودجه ۱۴۰۱ و خرید تضمینی آب از سوی وزارت نیرو آب‌وفاضلاب روستایی به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در روز جزو مهمترین مطالبه ها از هیات دولت در سفر به قشم و هرمزگان است.

بازخبر / افشار فتح‌الهی صبح امروز (۲۳ دی ماه) در جمع خبرنگاران، بیان کرد: این دو درخواست در جلسه هیات دولت مطرح خواهد شد که جذب اعتبار اجرای پل خلیج فارس در سال آتی به مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو از اعتبارات مختلف جزو مهمترین پروژه‌ها مطرح است.

وی با بیان اینکه احداث این پروژه از سال ۸۹ آغاز شده و هم‌اکنون حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: احداث این پل، نقش قابل توجهی در توسعه پایدار منطقه، رشد صنایع و همچنین عمل به ماموریت های منطقه‌آزاد قشم خواهد داشت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه هم‌اکنون آب‌شیرین‌کن‌های متعدد خصوصی در قشم فعالیت می کنند و می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای رفع نیازهای جزیره به صورت موقت استفاده کرد، اضافه کرد: در صورت تصویب خرید تضمینی آب به میزان ۲۰ هزار متر مکعب در روز، می توان از توانایی کنونی در راستای تامین آب آشامیدنی روستاهای جزیره استفاده کرد.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم توانایی اجرای شبکه توزیع آب را دارد؛ اما مشکل فعلی تامین ضروری آب است که ایجاد آب‌شیرین‌کن‌های جدید، زمانبر خواهد بود و در کوتاه‌مدت جواب نیازهای مردم غرب جزیره را نخواهد داد.

فتح‌الهی حل مشکل مالیاتی، بازگشت مزیت‌های مناطق آزاد و همچنین توسعه زیرساخت‌‎های شهرستان خصوصا در حوزه پالایشگاه و پتروشیمی و راه‌اندازی این صنایع تا تبدیل‌شدن قشم به هاب پتروشیمی را از دیگر موضوعات مورد نیاز قشم در راستای توسعه و رفع مشکلات و محرومیت ها برشمرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *