اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت هرمزگان:

در انجام واکسیناسیون کودکان برابر بیماری‌های خطرناک تعلل نکنید

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: خانواده ها در انجام واکسیناسیون به موقع کودکان خود در برابر بیماری‌های خطرناک تعلل نکنند.

بازخبر/  دکتر طیبه رازنهان در گفت و گو با ایسنا، افزود: عمده واکسن هایی که در حال حاضر در مراکز بهداشتی به کودکان تزریق و یا خورانده می شود برای پیشگیری از ۱۰ بیماری استفاده می شود.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از سل در کودکان در بدو تولد آنان از واکسن ب ث ژ استفاده می شود؛ واکسن هپاتیت نیز در ۳ نوبت بدو تولد، ۲ ماهگی و ۶ ماهگی تزریق می شود که این واکسن می تواند ایمنی بسیار خوبی تا آخر عمر ایجاد کند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از بیماری‌های خطرناک که کودکان را تهدید می کند بیماری فلج اطفال یا پولیو است که با پوشش سراسری واکسیناسیون در حال انجام است لذا واکسیناسیون روتین و برنامه های طرح تکمیلی در سراسر کشور ادامه دارد.

دکتر رازنهان با اشاره به اینکه واکسن فلج اطفال در دو نوع تزریقی و خوراکی انجام می شود؛ گفت: اهمیت دریافت واکسیناسیون کودکانمان را درک کنیم و به موقع این واکسن را به کودکان بخورانیم.

مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان بیان کرد: یکی دیگر از واکسن هایی که از دو ماهگی برای کودکان شروع می شود واکسن سه گانه یا ثلاث است که اکنون به واکسن ۵ گانه تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در گذشته از این واکسن بر علیه ۳ بیماری دیفتری کزاز و سیاه سرفه استفاده می شد و اکنون واکسن هپاتیت و آنفلوانزا تیپ B نیز به آن اضافه شده است و در ۳ نوبت ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۶ ماهگی کودکان باید دریافت کنند.

رازنهان تصریح کرد: واکسن MMR نیز بر علیه ۳ بیماری سرخک، سرخچه و اوریون در کودکان سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر مواردی از سرخک در کشور و استان مشاهده شد؛ در همین راستا طرح واکسیناسیون سرخک را در استان داشتیم و کودکان در دو نوبت واکسن خود را دریافت کردند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: در این دو سالی که با کرونا درگیر بودیم شاهدیم که برخی از خانواده ها در انجام واکسیناسیون خود تعلل کردند. پس خیلی مهم است که واکسیناسیون کودکان به موقع و با وسواس انجام شود خانواده ها پیگیر باشند تا شاهد هیچ گونه مشکلی برای کودکان نباشیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *