ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

هر موردی از کرونا که شناسایی می شود بدون شک از سویه امیکرون است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تشریح وضعیت کرونایی استان گفت: وضعیت رنگبندی کرونایی استان آبی است

بازخبر/   دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (۲۰ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: تعداد موارد مثبت کرونا در استان بسیار پایین است؛ تعداد مراجعین به مراکز درمانی نیز کم شده است. موارد فوتی نیز طی هفته گذشته تا به امروز فقط یک مورد گزارش شده است.

دکتر فرشیدی عنوان کرد: در شرایط موجود واژه امیکرون موجب ایجاد نگرانی و ترس در بین مردم شد؛ سویه امیکرون با سرایت پذیری بالا تاکنون بر اساس تست های انجام شده ۱۲۲ مورد در استان شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: هر موردی از کرونا که شناسایی می شود بدون شک از سویه امیکرون است؛ قطعا در کشور ما هم همانند سایر کشور ها در حال افزایش است.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه باید در شرایط موجود بیماری را مدیریت کنیم اظهار کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن نشان داده در پیشگیری و کنترل بیماری بسیار موثر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند حتما نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند. با توجه به رعایت دستورالعمل ها و تزریق واکسن در استان در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و شاهد جنب و جوش در سطح اقتصاد استان هستیم.

وی ابراز کرد: شهروندان در صورت داشتن هر گونه علائم شبیه سرما خوردگی حتما به پزشک مراجعه کنند و افرادی که از ابتلای خود به کرونا آگاه می شوند حتما در قرنطینه بمانند. و از حضور در مکان های شلوغ و سربسته به جد پرهیز کنند.

دکتر فرشیدی اذعان کرد: بر اساس آمارهای اخیر در رسانه ها اعلام می شود که هرمزگان بیشترین آمار مبتلا به امیکرون را به خود اختصاص داده است؛ اما این موضوع به دلیل وجود آزمایشگاه مجهز، بیماریابی خوب و تعداد تست هایی است که  انجام می شود. لذا شرایط استان از لحاظ میزان بستری و تعداد فوتی ها رو به کاهش است و هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار داریم.

دکتر مهدی حسنی آزاد متخصص بیماری های عفونی از شهروندان جا مانده از واکسن خواست حتما واکسن بزنند و افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند در اولین فرصت نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند.

دکتر حسنی آزاد ابراز کرد: امیکرون همان بیماری کووید ۱۹ است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

وی اظهار کرد: افرادی که متوجه علائمی شبیه سرما خوردگی از جمله تب، سرفه، گلودرد شدند حتما به پزشک مراجعه کنند؛ علائم در سویه امیکرون بیشتر در سیستم تنفسی فوقانی بروز می کند، لذا استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا و یا انتشار بیماری ضروری است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *