اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر از بنادر شهیدحقانی و هرمز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند.

بازخبر  حمیدرضا محمدحسینی تختی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش جابجایی مسافران و گردشگران در پایتخت گردشگری ایران اظهارداشت: در دو سال گذشته با وجود شرایط متاثر از اپیدمی ویروس کرونا و نیز تاکید مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی، تردد بین جزایر مرکز استان با محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی همراه بود اما از سال۱۴۰۰ با تزریق واکسن، شاهد روند کاهشی این ویروس و به تبع آن افزایش شمار سفرهای دریایی در بنادر مرکز استان هستیم.

وی در این رابطه به افزایش جابجایی مسافران و گردشگران در بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: از بازه زمانی سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز تردد داشته اند که افزایش ۶۰ درصدی طی این مدت به ثبت رسیده است.

به گفته محمدحسینی تختی، با جابجایی ۴۳۶ هزار و ۱۶۵ نفر مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر هرمز به قشم و بندر شهید حقانی، این میزان رفت و آمد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۷۱ درصد افزایش را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از موج ششم ویروس کرونا بیش از گذشته مورد توجه است ، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون به کشور رعایت الزامات در بنادر مسافری و در طول سفر بشکل دقیق انجام می پذیرد و با هرگونه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری برخورد خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان استفاده از ماسک در تمام محیط بندر، شناورها و استفاده از مواد ضدعفونی را الزامی دانست و خواستار رعایت تمامی شیوه‌نامه بهداشتی از سوی گردشگران و مسافران دریایی شد.

به گزارش ایسنا، بندر شهید حقانی بعنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی است که در مسیرهای سه گانه دریایی تردد می کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *