ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کاهش موارد مثبت دلتا و افزایش موارد مثبت امیکرون در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: قطعا با توجه به سرایت بالای امیکرون انتظار می‌رود در این هفته، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تست های پی سی آر، امیکرون مثبت باشد و قطعا در طی هفته بعد شاهد جایگزینی امیکرون به جای دلتا خواهبم بود.

بازخبر/  دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (۱۸ دی ماه) در جمع خبرنگاران، در مقایسه آماری کرونا در دو هفته ای که گذشت، افزود: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی شاخص موارد تست و غربالگری به نسبت هفته ماقبل بودیم همچنین موارد شناسایی مثبت هم ۱۳ درصد کاهش داشت و موارد بستری با تست مثبت پی سی آر ۳۵ درصد کاهش داشته

وی اضافه کرد: در هفته ای که گذشت یک مورد فوت ثبت گردید که سابقه  واکسیناسیون نداشت، در صورتی‌که هفته ماقبل هیچ مورد فوتی بدلیل کرونا نداشتیم.

نوروزیان با اشاره به اینکه شاخص ها در هفته ای که گذشت خوب بود، اظهار کرد: اما شاهد افزایش شناسایی موارد مثبت در شهرستانهای بندر لنگه، پارسیان ، بشاگرد، جاسک ، کیش، میناب و بندرعباس بودیم.

وی با بیان اینکه در سیریک و ابوموسی موارد مثبت ثابت بود و بقیه شهرستان‌ها هم موارد کاهشی داشتند، عنوان کرد: در مورد امیکرون، شاهد افزایش روز به روز موارد مثبت امیکرون هستیم، با توجه به اینکه تمام موارد مثبت pcr بیماران مشکوک در خصوص امیکرون هم چک می شود در بررسی انجام شده در  هفته گذشته ۴۵ درصد از پی سی آر مثبت های ما امیکرون بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: قطعا با توجه به سرایت بالای امیکرون انتظار می‌رود در این هفته، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تست های پی سی آر،  امیکرون مثبت باشد و قطعا در طی هفته بعد شاهد جایگزینی امیکرون به جای دلتا خواهبم بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه این پیش بینی خوبی نیست و نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه است، تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل این مسئله ساده انگاری عمومی است، افراد به دلیل اینکه واکسیناسیون انجام داده اند با ساده انگاری و عدم رعایت اصولی پروتکل های بهداشتی باعث شیوع این بیماری در جامعه می شوند.

نوروزیان اظهار کرد: چه بسا کشورهایی که پیش از ما واکسیناسیون را کامل کردند اما بعد از کم شدن رعایت پروتکل های بهداشتی  در کشورشان شاهد بروز علائم مثبت بیشتری هستند و علی رغم اینکه تصور میشد امیکرون موارد بستری و فوت کمتری داشته باشد موارد بستری و موارد فوت در آن کشورها رو به افزایش است که سبب ایجاد نگرانی در تمامی کشورها شده است.

نوروزیان در پایان گفت: از هرمزگانی‌ها درخواست می شود علیرغم انجام واکسیناسیون کامل به دلیل سوش جدید امیکرون که هنوز به صورت کامل شناخته شده نیست و ممکن است دوباره ما را درگیر پیک جدید بیماری نماید دستورالعملهای بهداشتی را همانند گذشته با جدیت رعایت کنند و با توجه به اینکه در حال حاضر آنفلوآنزا نیز در حال افزایش است و رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا بهداشت دست و زدن ماسک که متاسفانه این روزها بهداشت دست حتی کمتر از استفاده از ماسک رعایت می شود،  در کنترل و مهار آنفلوآنزا نیز تاثیر بسزایی دارد رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت جدی مد نظر قرار دهند و امید است با همکاری و همدلی عمومی از این بحران به سلامت گذر کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *