اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
استاندار هرمزگان:

وزیر نیرو راهی هرمزگان می شود/تسریع در روند برآورد دقیق از میزان خسارت‌های سیلاب

استاندار هرمزگان گفت: برآورد دقیق از میزان خسارت‌های ناشی از سیل، با حضور گروهای ارزیاب آغاز شده و با اضافه شدن گروهای جدید، کار برآورد خسارت‌ها در بخش کشاورزی و منازل مسکونی مردم، سرعت می‌گیرد.

بازخبر/مهدی دوستی صبح امروز (۱۵ دی ماه) در جمع خبرنگاران، در خصوص بازدیدش از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های میناب و رودان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده و بررسی مسائل مربوط به سیلاب و جبران خسارت‌های ناشی از سیل، عنوان کرد: بخشی از خسارت‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و بخشی مربوط به دارایی‌های مردم است.

وی ادامه داد: با بسیج و انتقال امکانات، با استفاده از راه حل های موقت و دائم، مشکلات زیرساخت‌ها در حال رفع است و با توجه به نیاز به تامین اعتبارات، پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: آسیب و خسارت‌های وارد شده به دارایی‌های مردم، در بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی است.

دوستی تصریح کرد: برآورد دقیق از میزان خسارت‌ها با حضور گروهای ارزیاب آغاز شده و با اضافه شدن گروهای جدید، کار برآورد خسارت‌ها در بخش کشاورزی و منازل مسکونی مردم، سرعت می‌گیرد.

وی گفت: آسیب های گسترده به بخش کشاورزی و انتقال آب وارد شده است که در جمع بندی کامل از خسارت‌ها، اعلام خواهد شد.

دوستی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری، نواحی غربی استان هرمزگان در شهرستان‌های پارسیان و بستک با بارندگی و سیلاب مواجه شدند، عنوان کرد: پس از وقوع بارندگی های گسترده، آسیب های سیل ابتدا در شهرستان‌های پارسیان و بستک در غرب استان هرمزگان در بخش‌های راه‌های مواصلاتی، خطوط مخابراتی و آب بود که در این مناطق ساماندهی انجام شده و در حال حاضر وضعیت در این دو شهرستان پایدار است.

وی ادامه داد: از دوشنبه با سیلاب گسترده به دلیل بارندگی ها در شرق استان هرمزگان مواجه شدیم که کانون آسیب های ناشی از سیل در شهرستان‌های میناب و رودان بوده است.

استاندار هرمزگان افزود: حجم آب ورودی به سد استقلال میناب در هر ثانیه ۱۳ هزار مترمکعب بود که باعث شد، دریچه‌های تخلیه سد باز شود.

دوستی تصریح کرد: به دلیل پیش بینی ها و انجام اقدامات پیشگیرانه با محدود کردن تردد در محل هایی که امکان سیلاب وجود داشت و همچنین تخلیه روستاهایی که در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل ها بودند، با وجود سیل گسترده و بارش نزدیک به ۳۰۰ میلیمتری در استان هرمزگان، به لطف خداوند متعال، تلفات جانی به دلیل سیل در استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه شبکه برق در مناطق سیل زده به جز ۲۰۰ واحد که باید موردی به آن رسیدگی شود، وصل شده است، اظهار کرد: با مشکل قطعی آب در روستاهای سیل زده به دلیل آسیب دیدن زیرساخت‌ها مواجه هستیم که در گام اول آبرسانی سیار با انتقال اکیپ ها به روستاهای دچار مشکل قطعی آب انجام و همچنین تعمیر شبکه های اصلی انتقال آب در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با اشاره به مشکل آبگرفتگی خانه های مردم و آسیب های بسیار به بخش کشاورزی در مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: برآورد خسارت برای ترمیم خانه‌های مردم و رفع مشکلات بخش کشاورزی، با حضور گروهای ارزیاب به سرعت صورت خواهد گرفت.

دوستی همچنین به پیگیری وضع سیل‌زدگان استان‌ هرمزگان توسط آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر نیرو، اظهار داشت: در این تماس‌ها گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته برای کمک و امدادرسانی به مردم در مناطق سیل زده ارائه شد.

وی اضافه کرد: با دستور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، از مناطق سیل‌زده استان‌ هرمزگان، بازدید خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، استاندار هرمزگان از مناطق مختلف سیل زده  شهر رودان بازدید و در گفت و گو با اعضای شورای شهر و مردم مشکلات آنان را بررسی کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *