اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کووید-۱۹ در اروپا؛ صف کشیدن انگلیسی‌ها برای تزریق واکسن

اروپا بار دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است و در برخی از کشورهای این منطقه با بروز سویه جدید اُمیکرون که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، آمار مبتلایان افزایش یافته است.

بازخبر در این میان برخی کشورها محدودیت‌هایی را برای افرادی در نظر گرفته اند که در برابر کروناویروس واکسینه نشده اند در حالیکه در چندین کشور برنامه واکسیناسیون کودکان خردسال در حال اجراست.

ایتالیا: از روز پنجشنبه (۲۳ دسامبر) محدودیت‌های کرونایی در این کشور تشدید شد و افراد واکسینه نشده از ورود به مکان‌های عمومی منع شدند. همچنین استفاده از ماسک در فضای باز اعمال شد و برگزاری جشن های شب سال نو در فضای باز ممنوع شده است. در حال حاضر شهروندان اتحادیه اروپا که واکسن کووید-۱۹ را دریافت نکرده اند ملزم هستند در صورت ورود به این کشور به مدت پنج روز قرنطینه شوند و افراد واکسینه شده از کشورهای اتحادیه اروپا باید ظرف ۲۴ ساعت پس از ورود، آزمایش منفی ارائه دهند. روز گذشته مقامات این کشور اعلام کردند که تعداد مبتلایان روزانه از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که نقطه عطفی در گسترش سویه اُمیکرون است.

فرانسه: در پاریس آتش بازی ها و کنسرت های شب سال نو لغو شده است. همچنین باشگاه های شبانه به منظور جلوگیری از افزایش سریع عفونت های کووید-۱۹ تعطیل شده است. از ۱۵ ژانویه، همه بزرگسالان که حداقل هفت ماه از واکسیناسیون کامل آنان گذشته باشد لازم است دُز یادآور دریافت کنند و از ۳۰ ژانویه، تمام کادر درمان و آتش نشانان باید دُز سوم را تزریق کنند.

اسپانیا: بار دیگر استفاده از ماسک در فضای باز اجباری می‌شود و قرار است نخست وزیر این کشور الزامی شدن این قانون را تصویب کند. با شناسایی سویه اُمیکرون رکورد بالای ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش شد.

انگلیس: تاکنون دولت انگلیس در برابر اعمال محدودیت‌های جدید قبل از تعطیلات مقاومت کرده و این درحالیست که این کشور با افزایش شدید موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از سویه اُمیکرون مواجه است.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، “بوریس جانسون” نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت اقدامات بیشتری برای محافظت از سلامت عمومی انجام می دهد و وضعیت شیوع بیماری ساعت به ساعت دنبال می شود. در روز کریسمس، هزاران نفر برای تزریق دُز یادآور صف کشیدند زیرا تعداد موارد جدید روزانه در این کشور بالای ۱۰۰ هزار نفر باقی مانده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *