آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تخلیه و بارگیری ۷۰ هزار TEU کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آذرماه امسال۷۰ هزار و ۶۴ TEU کانتینر یخچالی در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

بازخبر/  حمیدرضا محمدحسینی صبح امروز (۲۳ آذرماه) در تشریح اخرین آمار تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در بنادر شرق هرمزگان، اظهار کرد: در بازه زمانی فرودین ماه تا نیمه آذر ماه امسال، ۷۰ هزارو ۶۴ TEU کانتینر یخچالی جابجا شده که عمده این کالاهای صادراتی حمل شده به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل میوه و تره بار به میزان ۱۳۱ هزار و ۲۶۴ تن می باشد.

وی سهولت، ایمنی، ‌صرفه‌جویی کردن در زمان به هنگام بارگیری کالا( پایین آمدن زمان توقف کشتی ها) و افزایش ماندگاری کالا را از مزیت های این نوع حمل و نقل دریایی دانست و عنوان کرد: طی این مدت نیز شش هزار و ۳۴۳ فروند شناور در بنادر شرق هرمزگان پهلوگرفته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان عنوان کرد: از این میزان شناور ۲۷۹ فروند بالای هزار تن و تعداد ۶ هزار و ۶۴ فروند دیگر نیز شناورهای زیر هزار تن هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی نیز ۲۴ هزار و ۲۶۵ کامیون حامل کانتینر یخچالی در بنادر مرکز و شرق هرمزگان رفت و آمد داشته‌اند که آمارها افزایش ۷ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا، اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بهره گیری از ۲ بندر تجاری و مسافری در مرکز و پنج  بندر تابعه در شرق هرمزگان، در حوزه‌های مسافری، تجارت و گردشگری دریایی فعالیت می‌کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *