آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو با پوکو x3

این روزها، بازار گوشی¬های هوشمند بسیار داغ است و کمپانی¬های تولید کننده تلفن همراه به¬شدت با یکدیگر رقابت می¬کنند. درنتیجه، طیف گسترده¬ای از گوشی¬ها در مدل¬های متنوع از برندهای مختلف در بازار موجود شده که انتخاب را کمی سخت می-کند.

مقایسه گوشی­های مختلف، از نظر دوربین، تراشه، قدرت پردازش، قیمت و… به خریداران کمک می­کند تا با دیدگاه بهتری گوشی مناسب خود را تهیه کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو را از همه جهات با پوکو x3 مقایسه کنیم.

·        از نظر طراحی و قیمت

از نظر طراحی، سنسور اثر انگشت هر دو گوشی با دکمه پاور ادغام شده و عملکرد سریعی دارند. به­علاوه، هر دو گوشی مجهز به گواهی IP53 و مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب هستند.

تفاوتی که در طراحی این دو مدل وجود دارد، مربوط به چیدمان دوربین­ها است. در گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو، دوربین­ها در قسمت ماژول مستطیلی شکل در سمت چپ گوشی طراحی شده‌اند اما، در پوکو x3، دوربین­ها در ماژول دایره­ای شکل قرار گرفته­اند. همچنین، پوکو x3 با قیمت ۲۱۹ دلار، کمی ارزان­تر از ردمی نوت ۱۰ پرو است که با قیمت ۳۰۰ دلار وارد بازار شده است.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو اولین گوشی شیائومی از همان ابتدا با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 راهی بازار شد. البته رابط کاربری MIUI 12 قبل از این گوشی منتشر شده بود و خیلی‌ها با آن کار کرده بودند. از طرف دیگر شیائومی اعلام کرده که این گوشی آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 را هم دریافت خواهد کرد. پس خیال‌تان راحت باشد که فعلا به‌روزرسانی جدید برای این گوشی دریافت خواهید کرد.

·        از نظر صفحه نمایش

نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو تنها یک تفاوت نسبت به نمایشگر پوکو x3 دارد. اندازه نمایشگر هر دو گوشی ۶٫۷ اینچ است که دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ روشنایی ۴۵۰ نیت هستند. همچنین، هر دو گوشی، به­وسیله گوریلا گلس ۵محافظت می­شوند و از HDR10 پشتیبانی می­کنند.

اما، تنها به یک دلیل پوکو x3 بازنده این مقایسه محسوب می‌شود. نمایشگر پوکو x3 از نوع IPS LCD است که در برابر نمایشگر AMOLED اردمی نوت ۱۰ پرو، حرفی برای گفتن ندارد.

·        از نظر دوربین

بدون شک، مقایسه دوربین­ها، مهم­ترین بخش در مقایسه این دو گوشی است. یکی از برجسته‌ترین تفاوت‌های ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو x3، مربوط به دوربین آن‌ها است.

دوربین عقب پوکو x3 از ساختاری چهارگانه که شامل لنزهای واید ۶۴، اولتراواید ۱۳، ماکرو ۲ و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است، تشکیل شده است.

برگ برنده ردمی نوت ۱۰ پرو دقیقا همینجا رو می­شود؛ زیرا، دوربین عقب این گوشی بسیار با کیفیت­تر است و  شامل لنزهای واید ۱۰۸، اولتراواید ۸، ماکرو ۵ و سسنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل می‌شود. درنتیجه، ردمی نوت ۱۰ پرو عکس­های بهتر و واضح­تری نسبت به پوکو x3 ثبت می‌کند و گزینه مناسب­تری برای علاقمندان به عکاسی است.

اما در رابطه با دوربین سلفی، پوکو x3 از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی برخوردار است. این مدل نسبت به ردمی نوت ۱۰ پرو که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد، باکیفیت‌تر است.

·        از نظر سخت ­افزار و نرم­افزار

حال نوبت به بررسی سخت­افزار و نرم­افزار این دو گوشی می­رسد. سخت­افزار ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو x3 پرو از تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G، پردازنده مرکزی هشت هسته­ای و پردازنده گرافیکی Adreno 618 تشکیل شده است؛ درنتیجه، این دو گوشی از نظر سخت ­افزار کاملا یکسان هستند.

اما از نظر نرم­افزار، شرایط کمی متفاوت است. ردمی نوت ۱۰ پرو از سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 پشتیبانی می‌کند اما، پوکو x3 به سیستم عامل اندروید ۱۰، قابل ارتقا به اندروید ۱۱ و رابط کاربری ۱۲٫۵ مجهز است.

در رابطه با ظرفیت حافظه داخلی هم باید گفت که پوکو x3 و ردمی نوت ۱۰ پرو هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند زیرا، هر دو گوشی با دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ساخته شده­اند.

درنتیجه، می­توان گفت که در خصوص نرم افزار و سخت­افزار، هر دو گوشی تقریبا در یک سطح عمل می­کنند.

پوکو ایکس تری پرو از نظر جنس بدنه

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است. گوشی پوکو ایکس ۳ پرو در اندازه ۹٫۴ در ۷۶٫۸ در ۱۶۵٫۳ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. ساختار محکم و لبه‌های خمیده پنل پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گوشی را به‌دست بگیرند.

·        از نظر باتری

در ساخت هر دو گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو x3، از باتری لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض استفاده شده است؛ اما هرکدام ظرفیت متفاوتی دارند.

ظرفیت باتری ردمی نوت ۱۰ پرو۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت است اما، ظرفیت باتری پوکو x3 کمی بیشتر و ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت می­باشد. درنتیجه، پوکو x3 برای مدت طولانی­تری روشن می‌ماند.

به­علاوه، با وجود آنکه هر دو گوشی از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کنند و همچنین، ظرفیت باتری پوکو x3 بیشتر از ردمی نوت ۱۰ پرو است، برخلاف آنچه انتظار می­رود، پوکو x3 در این زمینه بهتر عمل کرده و در مدت کوتاه­تری شارژ می­شود. به این صورت که، در مدت ۳۰ دقیقه، باتری پوکو x3 از حالت خالی به شارژ ۶۲ درصد می‌رسد. این در حالی است که در همین بازه زمانی و با همین شارژر، باتری ردمی نوت ۱۰ پرو از شارژ ۰ درصد به شارژ ۵۹ درصد می‌رسد

کلام آخر

دو گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو x3 را از نظر مشخصات فنی بررسی کردیم. طبق موارد ذکر شده، هر کدام از این دو گوشی، در یک زمینه خوب و در زمینه دیگر معمولی عمل کرده­اند. درنهایت این شما هستید که باید بر اساس بودجه و نیاز خود، مدلی که برایتان مناسب­تر است را انتخاب کنید. اگر قصد خرید یک گوشی جدید دارید ردمی نوت ۱۰ پرو را انتخاب می‌کنید یا پوکو x3؟

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *